Når du rejser med SunCharter

Hos SunCharter ved vi, at ferien allerede starter i lufthavnen. Vi ønsker derfor at give dig den allerbedste ferieoplevelse fra start til slut ved kun at samarbejde med flyselskaber, der afspejler SunCharters kvalitet, service og fokus på gæsten. Når du rejser med SunCharter, kan du således se frem til at flyve med Airseven eller Jettime.

Bagage

Når du flyver med Airseven eller Jettime, er bagagereglerne følgende:

  • 5 kg håndbagage er gratis
  • Håndbagagen må maksimum måle 55x40x25 cm.
    (Børn under 2 år kan frit medbringe håndbagage)
  • 20 kg indchecket bagage kan tilkøbes mod merbetaling

Ved ønske om ekstra bagage eller specialbagage, venligst kontakt en af vores rejsekonsulenter på tlf. 70 345 097

Mad på flyet

Mad på flyet kan tilkøbes på alle vores flyvninger. Du kan se mere om menuen her.

  • Spædbørn (under 2 år) vil ikke få serveret mad på flyet.
  • Børn under 12 år får serveret børnemenu.
  • Børn over 12 år og voksne får serveret samme menu.

Har du grundet allergi, religion eller andet brug for specialmenu, skal dette oplyses til SunCharter senest 48 timer før afrejse fra Danmark.

Vi skal gøre opmærksom på, at man ikke må medbringe egen mad ombord på flyet pga. miljø-, hygiejne- og allergimæssige årsager.

Flysæder

Da de fleste flyselskaber tilbyder reservation af pladser på flyet, betyder det desværre også, at SunCharter ikke kan garantere, at de gæster, som ikke tilkøber plads på flyet, bliver placeret sammen. Vi anbefaler derfor altid at tilkøbe sædevalg, hvis du vil være garanteret et bestemt sæde eller at sidde sammen med dine medrejsende.

Børn under 12 år, handicappede eller svært overvægtige må af sikkerhedsmæssige årsager ikke placeres ved nødudgangen. Vurderer gæsten, at det er nødvendigt med ekstra sædeplads, er gæsten selv ansvarlig for at meddele dette ved bestilling af sin rejse. I nogle tilfælde vil det være nok med en ekstra sikkerhedssele og i andre tilfælde vil det være nødvendigt med et ekstra flysæde.

Forsinkelser

Der kan desværre opstå forsinkelser, selvom flyselskabet gør deres bedste for at overholde tidsplanen. SunCharter har ingen indflydelse på overstående, og vi påtager os derfor intet ansvar for forsinkelserne.

Skal pårørende afhente passagerer i lufthavnen, kan man kontakte lufthavnene og få oplyst ankomsttidspunkt og eventuel opstået forsinkelse. Ved betydelige forsinkelser eller større ændringer i flytrafikken sender vi som udgangspunkt en oplysende mail.

Skulle flyselskabet være forsinket på hjemrejsen vil vores rejseledere, som udgangspunkt, informere alle vore gæster om dette i rimelig tid. Gæster der ikke har bestilt transfer igennem SunCharter er dog som udgangspunkt selv forpligtet til at holde sig orienteret omkring flytiderne for hjemrejsen og må derfor ikke forvente at rejselederne når at kontakte herom. Vi bestræber os altid på, som udgangspunkt, at få orienteret alle vores gæster.

Aalborg Lufthavns telefon: 98 17 11 44