Kundeservice

Vi kan træffes indenfor vores åbningstider på
telefon 70 345 097, mail info@suncharter.dk.

Mandag - fredag: kl. 09.30 - 16.30
Lørdag - søndag: kl. 10.00 - 14.00

 På helligdage kan vi træffes mellem 10.00-14.00.

HVORNÅR ER MØDETID I LUFTHAVNEN?

Afrejsetider

På dit fremsendte rejsebevis er både møde- og afrejsetider angivet under 'Rejseplan'.

Det er gæstens eget ansvar at tjekke de eksakte flyafgangstider på enten ‘Min Billet’ her på SunCharters hjemmeside eller på lufthavnens hjemmeside senest 24 timer inden afrejse i tilfælde af forsinkelser eller flyændringer.

SunCharter kan ikke holdes ansvarlig, såfremt der ikke mødes rettidigt op i lufthavnen.

Check in

På SunCharters rejser er det muligt at tjekke ind ved selvbetjeningsstanderne i Aalborg Lufthavns afgangshal. Derefter afleveres din bagage ved ”Bagage drop”-skrankerne.

I Aalborg Lufthavn er det muligt at tjekke ind 3 timer før afrejse dog senest 1 timer før. Ved rejse i højsæson anbefaler SunCharter, at du er i lufthavnen i ekstra god tid. Hvis du er forhindret i at møde op i lufthavnen, skal du kontakte SunCharter hurtigst muligt, da vi ellers betragter rejsen som annulleret. Dermed mister du både dine rettigheder til hotel og din hjemrejse.

Skulle du opleve udfordringer ved check-in ved selvbetjeningen er du altid velkommen til at henvende dig ved Servicecenteret, som kan hjælpe dig. Servicecenteret i Aalborg Lufthavn er åben alle dage fra kl. 06:00-23:00. 

OBS! Ved flyvninger til Tyrkiet foregår check-in manuelt ved skrankerne, som åbner 2,5 time før afrejse.

HVORDAN ER BAGAGEREGLERNE?

Der er altid 5 kg håndbagage inkluderet på rejser (mål: 55 x 40 x 25 cm). Du har derudover mulighed for at tilkøbe 20 kg. kuffertbagage mod en merpris.

Kørestole og rollatorer er gratis at medbringe på charterflyvninger. Der kan desuden medbringes en klapvogn uden beregning til børn. Vi anbefaler at pakke disse i beskyttende emballage. Skade på disse erstattes kun af forsikringsselskaber, såfremt bagagen har været pakket i en taske fra Airshells.

Bagage kan til enhver tid tilkøbes, men er rejsen først betalt, er det ikke muligt at refundere bagagen igen.
Læs mere om mulige tilvalg på din rejse med SunCharter hér

Skulle bagagen blive beskadiget under flyvningen, skal dette meldes i den ankomstlufthavn, hvor skaden opdages.

KAN JEG FÅ MIN KLAPVOGN/BARNEVOGN MED?

Barnevogn eller klapvogn transporteres gratis som bagage hvis du rejser med små børn. Vi anbefaler at pakke disse i beskyttende emballage. Skade på disse erstattes kun af forsikringsselskaber, såfremt bagagen har været pakket i en taske fra Airshells - læs mere her.

ER DER MAD PÅ FLYET?

Mad på flyet kan tilkøbes på alle vores flyvninger.

  • Spædbørn (under 2 år) vil ikke få serveret mad på flyet.
  • Børn under 12 år får serveret børnemenu.
  • Børn over 12 år og voksne får serveret samme menu.

Har du grundet allergi, religion eller andet brug for specialmenu, skal dette oplyses til os senest 48 timer før afrejse fra Danmark.

Vi skal gøre opmærksom på, at man ikke må medbringe egen mad ombord på flyet pga. miljø-, hygiejne- og allergimæssige årsager.

KOMMER VI TIL AT SIDDE SAMMEN PÅ FLYET?

Da de fleste flyselskaber tilbyder reservation af pladser på flyet, betyder det desværre også, at SunCharter ikke kan garantere, at de gæster, som ikke tilkøber plads på flyet, bliver placeret sammen. Vi anbefaler derfor altid at tilkøbe sædevalg, hvis du vil være garanteret et bestemt sæde eller at sidde sammen med dine medrejsende.

Børn under 12 år, handicappede eller svært overvægtige må af sikkerhedsmæssige årsager ikke placeres ved nødudgangen. Vurderer gæsten, at det er nødvendigt med ekstra sædeplads, er gæsten selv ansvarlig for at meddele dette ved bestilling af sin rejse. I nogle tilfælde vil det være nok med en ekstra sikkerhedssele og i andre tilfælde vil det være nødvendigt med et ekstra flysæde.

HVOR OG HVORNÅR KAN VI BESTILLE UDFLUGTER?

Tilmelding til udflugterne skal ske til vores rejseledere eller via vores Gæste App senest 24 timer før den pågældende udflugts begyndelse. Udflugterne har begrænset antal pladser og vi anbefaler derfor, at du bestiller din udflugt i god tid.

På alle destinationer tilbydes der udflugter. Du kan læse om de forskellige udflugter på hjemmesiden under det ønskede rejsemål eller i vores vores App 14 dage før afrejse.

Ved inspirationsmødet på destinationen vil rejselederne give mere information om de forskellige udflugter, hvor du også har mulighed for at tilmelde dig.

HVAD GØR JEG HVIS JEG HAR GLEMT NOGET?

Ved glemte sager på ferien kontaktes Århus Charters kontor på tlf. 86202900, hvorefter genstanden efterlyses på destinationen. Fundne glemte sager hjemsendes derefter direkte til modtager. 

Forsendelsen koster kr. 300,-, prisen kan dog stige ved større/tungere pakker. Beløbet bedes overført til kontonr. 7780-2172625. Påfør følgende reference: "Glemte sager" + det aktuelle bookingnummer.

Vi gør opmærksom på, at hjemsendelsen af glemte sager er på eget ansvar, og vi dækker ikke forsendelser, der ikke når frem eller bliver beskadiget undervejs.

Glemte sager skal efterlyses senest 7 dage efter hjemkomst. Vi kan kun hjælpe på rejsemål, hvor vi fortsat har personale, vi kan derfor desværre ikke være behjælpelige efter sæsonnedlukning af rejsemålet. 

ER DER BØRNERABATTER?

Børn under 2 år

Spædbørn, som ikke er fyldt to år, koster på alle vores rejser 500 kr. Børn under to år får ikke eget sæde i flyet og skal derfor sidde på skødet under flyvningen; samt må kun medbringe 5 kg håndbagage + evt. barnevogn eller klapvogn. Spædbørn må ikke sidde ved nødudgangen i flyet. Der kan medbringes et barn under to år pr. voksen.

Ønsker om barneseng, barnestol m.m. skal oplyses til SunCharter inden afrejse og kan på nogle hoteller forekomme mod gebyr.

Spædbørn tæller med i det samlede antal personer på værelset.

Vær opmærksom på, at børn, der fylder to år før hjemrejsedatoen, ikke går under kategorien spædbørn. Alder på barnet skal derfor oplyses ved rejsens bestilling.

Børn over 2 år

Børn i alderen 2-11 år opnår hos SunCharter børnerabat. Dog gør vi opmærksom på, at på nogle hoteller er aldersgrænsen for børn højere, hvorfor de kan opnå børnerabat på lige fod med børn under 12 år.

Barnet skal rejse sammen med mindst to fuldt betalende voksne med samme rejselængde for at kunne opnå betydelig børnerabat.

 

Hotel, indkvartering og måltider

HVORNÅR ER DER CHECK-IN OG UD PÅ HOTELLET?

Ifølge de internationale hotelregler foregår check-in kl. 14.00 eller 15.00 afhængigt af hotel, grundet rengøring. I nogle tilfælde vil værelset dog være klar ved ankomsten.

Check-ud foregår kl. 11.00 eller 12.00 afhængigt af hotel, grundet rengøring. Det gælder også, selvom hjemrejsen først påbegyndes efter kl. 24.
Det vil sige, at hvis din hjemrejse f.eks. er 2/6 kl. 02:30, så skal dit værelse forlades 1/6 kl. 12 (nogle steder kl. 11).

Har du sen hjemrejse, vil nogle hoteller kunne tilbyde forlængelse af værelset mod ekstra gebyr. Forlængelse af værelset afhænger af ledigheden på hotellet og kan derfor ikke garanteres.

ER DER SENGELINNED OG HÅNDKLÆDER PÅ VÆRELSET?

Du kan altid forvente, at der er sengelinned og håndklæder på værelset og i lejligheden. Det kan på nogle hoteller forekomme, at du selv skal stå for indkøb af toiletpapir, håndsæbe m.m. Det er desuden altid en god idé selv at medbringe dåseåbner, proptrækker, karklude, opvaskebørste, viskestykker, kaffetragt og kaffeposer, da du ikke kan forvente, at udstyret findes i lejligheden. Det er ligeledes meget normalt, at der på flere destinationer ikke findes badeforhæng eller lignende på badeværelset.

I lejligheder er der normalt kun service til det opgivne antal personer, og det kan være sammensat af forskellige mønstre og stel. Du må ikke forvente køkkenfaciliteter og køkkengrej af betydning, da køkkenet som oftest kun er beregnet til opvarmning af enkle retter. På All Inclusive-hoteller kan det ikke forventes, at der findes køkkenudstyr. SunCharter har ingen indflydelse på gebyr i forbindelse med ødelæggelse eller mistet udstyr.

SunCharter videresender gerne gæsternes ønske til hotellet.

HVAD ER ALL-INCLUSIVE?

All Inclusive inkluderer: morgenmad, frokost, aftensmad (serveres oftest fra buffet) samt lokalt fremstillede drikkevarer.
Det kan ikke forventes at yderligere aktiviteter og faciliteter er inkluderet i prisen.

Nogle hoteller har egen á la carte restaurant, som kan benyttes mod gebyr, som bookes og betales direkte hos hotellet ved ankomst til rejsemålet.

All Inclusive-konceptet varierer fra hotel til hotel og fra land til land, hvorfor der ikke kan forventes samme udvalg på forskellige hoteller.

KAN FÅ ET ANDET VÆRELSE ELLER HOTEL?

I forbindelse med bestilling af en rejse er det vigtigt, at gæsten oplyser rejsekonsulenten om eventuelle ønsker og krav, sådan at rejsen bliver til det bedst egnede hotel.

Ønsker du på rejsen at flytte til et andet hotel eller værelse, skal du kontakte vores rejseledere, som vil undersøge muligheden herfor.

SunCharter vil opkræve betaling for prisforskellen mellem de to hoteller samt eventuelle ekstraudgifter til u-/udnyttede værelser. Transporten mellem hotellerne er ligeledes for gæstens egen regning. Det er ikke muligt at flytte til et billigere hotel og få penge retur.

HVAD GØR JEG HVIS JEG IKKE ER TILFREDS MED UDSIGTEN FRA VÆRELSET

Når der ved visse værelsestyper på hotellerne er angivet udsigt mod eksempelvis hav, pool, bjerge, have eller grønne områder, henvises der udelukkende til, hvor på hotellet det pågældende hotelværelse er placeret. Du er derfor ikke garanteret den bedst tænkelige udsigt fra værelset og/eller en panoramaudsigt fra dit hotelværelse, udelukkende at dit hotelværelse vil vende i retning mod den anviste udsigt. Så længe dit hotelværelse er beliggende mod den anviste udsigt, er det derfor heller ikke muligt at klage over et begrænset udsyn.

Det eneste tilfælde, hvor du er garanteret en bestemt udsigt, er, hvis du tilkøber et hotelværelse med en specifik udsigt og betaler et ekstra gebyr herfor oven i den almindelige pris på værelset. Såfremt du ved ankomst til hotellet ikke tildeles et hotelværelse med den pågældende udsigt, som du mod ekstra gebyr har bestilt, kontakt da straks en af SunCharters rejseledere på rejsemålet med henblik på en udbedring heraf. 

Det kan forekomme, at et træ eller en palme er placeret sådan, at noget af udsigten dækkes.
På de fleste destinationer er træerne fredede, og derfor må hotellet ikke fjerne dem uden tilladelse. På nogle etager kan der være begrænset udsigt.

Ønsker du på rejsen at flytte til et andet værelse, skal du kontakte vores rejseledere, som vil undersøge muligheden herfor. SunCharter vil opkræve betaling for prisforskellen samt eventuelle ekstraudgifter til u-/udnyttede værelser.