Luk besked

Rejs trygt - din tryghed er vores højeste prioritet

Læs mere hér

Information om din rejse - du kan trygt rejse med os

Vi opdaterer løbende denne side med ny information.

Opdateret d. 19-10-2020 kl. 15.51

Din tryghed er vores allerhøjeste prioritet. Derfor har vi på denne side samlet relevant information om din rejse. Vi gør opmærksom på, at vi løbende opdaterer siden med gældende retningslinjer, hvorfor ændringer løbende kan forekomme. Vi anbefaler derfor, at du læser sidens information igennem igen inden afrejsen. 

Som rejsende er det altid vigtigt, at du holder dig opdateret omkring de gældende retningslinjer og sundhedsanvisninger på dit rejsemål. På nuværende tidspunkt afventer vi de endelige retningslinjer og restriktioner, som gør sig gældende fra september og frem, men vi vil naturligvis altid følge de enkelte landes anvisninger.

Vi har samlet de aktuelle retningslinjer på vores rejsemål herunder, men da retningslinjerne kan ændre sig med kort varsel, er det vigtigt at du også selv holder dig opdateret omkring dit rejsemål på Udenrigsministeriets hjemmeside.

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@suncharter.dk eller på tlf. 70 345 097, såfremt du ikke kan finde svar på dine spørgsmål herunder.

AKTUELLE RETNINGSLINJER PÅ VORES REJSEMÅL
Portugal

Udenrigsministeriet fraråder alle ikke-nødvendige rejser til Portugal. Rejsevejledningen er gældende en uge af gangen, men vi vil senest 14 dage før din afrejsedato informere dig, såfremt vi fortsat ikke må rejse til Madeira og Porto Santo.

Nye restriktioner eller lempelser af eksisterende restriktioner kan indføres med meget kort varsel. Du bør derfor holde dig løbende opdateret. Du bør altid følge lokale myndigheders anvisninger. Du kan finde de aktuelle retningslinjer for Porto Santo og Madeira her. 

COVID-19 test

Rejsende skal fra d. 1/8-2020 medbringe en negativ COVID-19 test foretaget indenfor 72 timer inden afrejse til Porto Santo eller Madeira. Der bliver desuden foretaget temperaturmåling ved ankomst i lufthavnen.

Du kan bestille en COVID-19 test på Sundhed.dk

Vi anbefaler at du får foretaget din test så hurtigt som muligt tirsdag efter kl. 08.30. Flere hospitaler har døgnåbent for tests. Du kan finde de regionale teststeder her.

Du modtager dit testsvar på Sundhed.dk og da svaret kommer fra din egen læge, kan du rykke denne for testresultatet. Når man har modtaget et negativt svar på sin test, kan man downloade et COVID-19 pas her: https://www.sundhed.dk/borger/min-side/corona/covidpas/

Denne skal fremvises ved ankomst til Porto Santo eller Madeira.

Det er også muligt at foretage en gratis covid-19 test ved ankomst til Porto Santo eller Madeira, men vi anbefaler dig at få foretaget testen hjemmefra, for at undgå karantæne frem til at test-svaret foreligger. Vi gør opmærksom på, at man ved ventetid på foretagelse af test ved ankomst selv forestår transport til hotellet (refunderes ikke). Ventetiden på testsvar og deraf obligatorisk selvkarantæne på hotelværelset kan vare op til 12 timer. 

Udfyldelse af online formular (Regional Health Authority’s Form)

Vi gør opmærksom på, at man som rejsende mellem 48-12 timer inden afrejse til Porto Santo eller Madeira, skal udfylde en online registreringsformular (på engelsk). https://madeirasafe.com/#/login

Alle passagerer på bookingen skal udfylde en separat formular. Børn under 12 år kan tilføjes på en af forældrenes formular.

Når formularen er udfyldt og afsluttet modtager du en bekræftelsesmail (på engelsk). Inden afrejse til Porto Santo eller Madeira modtager du endnu en mail med en unik QR kode. Både bekræftelsen og QR koden er nødvendige at medbringe på rejsen. Bekræftelsen og QR koden kan fremvises elektronisk via den modtagne mail på smartphone eller i udprintet form (anbefales) – og skal fremvises både ved afrejse fra Danmark og til de lokale myndigheder ved indrejse på Porto Santo eller Madeira.

Vi vil inden din afrejse sende dig en vejledning til udfyldelse af formularen.

Mundbind i lufthavn og ombord på flyet

Vi gør opmærksom på, at der fra d. 15. juni 2020 er krav om at bære mundbind i alle internationale lufthavne samt ombord på flyet. Det er eget ansvar at medbringe mundbind til hele rejsen, og myndighederne anbefaler at skifte mundbind hver 3-4 time.

Mundbind

På Porto Santo eller Madeira er det pålagt at bære mundbind både ude og inde på alle offentlige steder. Børn under 10 år er undtaget.

Man er ikke pålagt at bære mundbind ved fysiske aktiviteter såsom golf og cykling.

Ved både strand og poolområde skal der kun bæres mundbind når man går rundt og er i bevægelse og ikke når man ligger på sin liggestol eller bader.

Forsamlingsforbud

Der må maksimalt være 20 personer samlet og det anbefales at holde 2 meters afstand.

Porto Santo Golfe

Mundbind er pålagt i klubhuset, ligesom der skal holdes 2 meters afstand. Tee-tider skal bookes på forhånd og mødetid ved første hul er 5 minutter før start.

Til gæster på Hotel Vila Baleira, Porto Santo

Ved tidsbestilling i receptionen er der mulighed for gratis adgang til Spa centret, hvor 3 bassiner står til rådighed (sauna og dampbad er lukket). Der er fortsat mulighed for massage og et udvalg af wellnessbehandlinger mod betaling. Badehåndklæder til pool/strand ligger på værelset på Hotel Vila Baleira.

Spanien

Udenrigsministeriet fraråder alle ikke-nødvendige rejser til Spanien. Rejsevejledningen er gældende en uge af gangen, men vi vil senest 14 dage før din afrejsedato informere dig, såfremt vi fortsat ikke må rejse til Gran Canaria.

Nye restriktioner eller lempelser af eksisterende restriktioner kan indføres med meget kort varsel. Du bør derfor holde dig løbende opdateret. Du bør altid følge lokale myndigheders anvisninger. Du kan finde de aktuelle retningslinjer for Spanien her. 

COVID-19 test

Rejsende er ikke pålagt at medbringe en negativ covid-19 test ved indrejse til Spanien. Der bliver foretaget temperaturmåling og visuel inspektion ved ankomst i lufthavnen.

Udfyldelse af online formular (Spain Travel Health)

Vi gør opmærksom på, at man som rejsende tidligst 48 timer inden afrejse til Spanien, skal udfylde en online registreringsformular (på engelsk). https://www.spth.gob.es/

Det vil også være muligt at udfylde formularen skriftligt ved ankomst i Spanien, men vi anbefaler at formularen udfyldes hjemmefra.

Alle passagerer skal udfylde en formular.

Når formularen er udfyldt og afsluttet modtager du en unik QR kode, som skal fremvises ved ankomst. QR koden er derfor nødvendig at medbringe på rejsen og kan fremvises elektronisk via den modtagne mail på smartphone eller i udprintet form (anbefales) – og skal fremvises både ved afrejse fra Danmark og til de lokale myndigheder ved indrejse i Spanien.

Vi vil inden din afrejse sende dig en vejledning til udfyldelse af formularen.

Mundbind i lufthavn og ombord på flyet

Vi gør opmærksom på, at der fra d. 15. juni 2020 er krav om at bære mundbind i alle internationale lufthavne samt ombord på flyet. Det er eget ansvar at medbringe mundbind til hele rejsen, og myndighederne anbefaler at skifte mundbind hver 3-4 time.

Mundbind

I Spanien er det pålagt at bære mundbind både ude og inde på alle offentlige steder. Børn under 6 år er undtaget.

Forsamlingsforbud

Der må maksimalt være 10 personer samlet og det anbefales at holde 2 meters afstand.

INDEN REJSEN

Du kan med ro i maven bestille din næste rejse med os. Som ansvarligt rejsebureau følger vi altid Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Skulle de fraråde alle unødige rejser til dit rejsemål på dit afrejsetidspunkt, flyver vi naturligvis ikke, og vi vil refundere dit indbetalte beløb indenfor 14 dage eller ombooke rejsen, hvis dette ønskes.

Du kan læse mere om vores gæsters oplevelser med tilbagebetalinger i forbindelse med annullerede rejser pga. covid-19 her: https://dk.trustpilot.com/review/www.suncharter.dk

Tryghedspakke ved bestilling af sommerrejser 2021

På alle vores nybookede charterrejser til vores sommerrejsemål i 2021 (maj-oktober) får du desuden en lang række fordele inkluderet i rejsen, så du uden bekymringer kan bestille din næste drømmerejse:

  • Fri annullering og ombooking frem til d. 30. november 2020
  • Fuld refusion indenfor 14 dage, såfremt Udenrigsministeriet fraråder rejsen
  • Gebyrfri ændringer indtil 60 dage før afrejse
  • Book-tidlig rabat på kr. 1.000,- pr. person i en begrænset periode
  • Gratis parkering i Aalborg Lufthavn
  • Pakkerejse-tryghed
  • Danske rejseledere på alle charterrejsemål
Rejseforsikring

Det gule sygesikringskort dækker IKKE i udlandet. Rejs derfor ALDRIG uden en rejseforsikring.

Det blå EU-sygesikringskort sidestiller dig med borgerne i det pågældende land, og der kan visse steder være en egenbetaling. Det blå EU-sygesikringskort dækker f.eks. ikke hjemtransport, så vi anbefaler ALTID at tegne en rejseforsikring. For mere info se: www.huskdetblaa.dk

Det er dit eget ansvar at sørge for tilstrækkelig dækning på rejsen, og du er måske allerede helt eller delvist dækket via din husstandsforsikring. Vi anbefaler, at du forhører dig hos dit forsikringsselskab, hvorvidt du er dækket tilstrækkeligt.

Vi samarbejder med Gouda Rejseforsikring, hvor der kan tegnes årsrejseforsikring for enkeltpersoner eller hele husstanden (samme adresse). Læs mere om årsrejseforsikring via Gouda Rejseforsikring hér

Med en rejseforsikring gennem Gouda, er du dækket ind, hvis du skulle ende i den uheldige situation at blive syg eller sat i karantæne på ferien. Læs mere om Goudas dækning i forbindelse med covid-19 her: Læs mere om hvordan Goudas rejseforsikring dækker her.

Hvis du har tegnet en Gouda Rejseforsikring, så vil dit bookingnummer fungere som policenummer. Se betingelser her. Ønsker du et forsikringskort kan dette udfyldes og udskrives på Gouda's hjemmeside: www.gouda.dk/kort.

Har du tidligere tilkøbt rejseforsikring gennem os, er de samme vilkår gældende.

Afbestillingsforsikring

En afbestillingsforsikring dækker, hvis du skulle være uheldig at blive syg inden afrejsen. Afbestillingssikringen skal være tegnet og betalt sammen med depositum og kan ikke opsiges efterfølgende.

Tegner du en afbestillingsforsikring gennem Primo Tours på alle rejsende på samme rejsebevis, krydsdækker I hinanden. Er der én fra rejsebeviset, som ikke må rejse pga. sygdom og kan fremlægge lægeerklæring herpå, har de øvrige deltagere på rejsebeviset mulighed for at annullere og få pengene retur – en stor fordel og en god sikkerhed, hvis I er flere generationer eller en gruppe, der holder ferie sammen.

Læs mere om betingelserne for afbestillingsforsikring under vores rejsebetingelser pkt. 4 styk C. Læs om betingelserne for afbestillingssikring under SunCharters rejsebetingelser pkt. 4 styk C.

Hvis Udenrigsministeriet fraråder indrejse

Fraråder Udenrigsministeriets alle unødige rejser til dit rejsemål på afrejsetidspunktet for din ferie, vil du automatisk høre fra os. Såfremt dette skulle ske, flyver vi naturligvis ikke, og vi vil refundere dit indbetalte beløb indenfor 14 dage eller hjælpe dig med at ombooke rejsen, hvis dette ønskes.

Udenrigsministeriets rejsevejledning er pt. gældende for 7 dage ad gangen, og bliver revurderet hver torsdag.

Læs mere om Udenrigsministeriets rejsevejledninger her: https://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger

COVID-19 pas til dig, der skal ud at rejse

Hvis du skal ud at rejse, kan det nogle steder være nødvendigt at kunne fremvise dokumentation for en negativ covid-19 test for at kunne rejse ind i landet uden karantæne.

Læs mere om COVID-19 pas her: https://www.sundhed.dk/borger/min-side/corona/covidpas/

Hvis du har bestilt en rejse hos os, vil vi, når vi nærmer os din afrejse, informere nærmere såfremt dette skulle være påkrævet. Vi vil også løbende opdatere denne side, hvorfor vi anbefaler at holde dig opdateret ved at genlæse den aktuelle information inden afrejse.

Onlineregistrering til udvalgte rejsemål

Nogle lande har særlige regler og kræver, at du udfylder en national formular inden afrejse.

Såfremt et sådan krav bliver aktuelt for dit rejsemål på dit afrejsetidspunkt, vil vi sende praktisk information til dig, når din afrejse nærmer sig. Vi vil også løbende opdatere denne side, hvorfor vi anbefaler at holde dig opdateret ved at genlæse den aktuelle information inden afrejse.

Du kan altid holde dig opdateret om retningslinjerne på dit rejsemål på Udenrigsministeriets hjemmeside: https://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger/

Download vores rejseAPP

Med vores gæste app har du os med i baglommen på hele ferien. Vi holder dig opdateret på hvad der sker inden du tager afsted og mens du er afsted på ferien, samt hvad du ellers kunne tænke dig at blive en lille smule klogere på, som kan være med til at give dig en endnu bedre ferie.

I appen kan du yderligere holde styr på dine rejsepapirer, læse om udflugter og meget mere.

Læs mere om vores App her: https://www.suncharter.dk/information/suncharter-app

UNDER REJSEN

Retningslinjerne på de forskellige rejsemål vurderes løbende og kan ændres med kort varsel. Denne side opdateres herefter, hvorfor vi anbefaler at læse sidens information igen inden afrejse, så du er helt opdateret.

I lufthavnen

Vi anbefaler altid, at du møder op i lufthavnen senest 2 timer før afrejse, og gerne tidligere, da indtjekning og sikkerhedskontrol kan tage længere tid grundet øgede Covid-19 foranstaltninger. Ligeledes bedes alle overholde de gældende retningslinjer omkring afstand og håndhygiejne i lufthavne.

OBS. Fra d. 15. juni 2020 er der krav om at bære mundbind i alle internationale lufthavne samt ombord på flyet. Det er eget ansvar at medbringe mundbind til hele rejsen, og myndighederne anbefaler at skifte mundbind hver 3-4 time.

Vi gør opmærksom på at temperaturmåling og stikprøver af covid-19 test kan forekomme i nogle lufthavne.

På flyet

Fra d. 15. juni 2020 er der krav om at bære mundbind i alle internationale lufthavne samt ombord på flyet. Det er eget ansvar at medbringe mundbind til hele rejsen, og myndighederne anbefaler at skifte mundbind hver 3-4 time. Mundbind kan købes i lufthavnen, men vi anbefaler dig, at have dem med hjemmefra.

Alle gældende sundhed- og hygiejne retningslinjer bliver overholdt ombord på flyet, hvor der er øget fokus på bl.a. rengøring og afspritning. Kabineluften ventileres ved hjælp af recirkulations fans, som går gennem et HEPA filter, der opfanger uønsket og smittefarligt materiale. Filtrene bliver også benyttet på hospitaler til at rense luften og undersøgelser viser at filtrende fjerner uønskede partikler med 99,999%.

Salg ombord på flyet vil være begrænset til færre serveringer for at mindske kabinepersonalets aktivitet gennem flyet.

På bussen

Vi gør opmærksom på, at man på al bustransport på rejsemålet, f.eks. i forbindelse med transfer fra lufthavnen til hotellet og på udflugter, skal bære mundbind. Det er eget ansvar at medbringe mundbind til hele rejsen, og myndighederne anbefaler at skifte mundbind hver 3-4 time. Vi anbefaler dig at medbringe mundbind hjemmefra.

Alle vores busser overholder de gældende sundhedsmæssige retningslinjer, hvorfor der er øget fokus på rengøring mellem hver transport. I flere lande er der desuden retningslinjer for hvor meget af bussens kapacitet, der må være i brug. 

PÅ HOTELLET

Vi sørger altid for, at vores hoteller lever op til de gældende sundhedsmæssige krav og retningslinjer. Retningslinjerne på de forskellige rejsemål vurderes løbende og kan ændres med kort varsel. Denne side opdateres løbende, hvorfor vi anbefaler at læse sidens information igennem igen inden afrejsen.

Check-in og check-ud

I forbindelse med check-in og check-ud på hotellet, anbefaler vi, at kun én person fra hver booking står for dette for ikke at danne unødig kø. Der skal desuden holdes afstand i overensstemmelse med det pågældende lands retningslinjer. Vi gør opmærksom på, at senere indtjekningstid på værelset ved ankomst må forventes, grundet ekstra rengøringsprocedurer og Covid-19 foranstaltninger på hotellet. Ligeledes vil udtjekningstid på de fleste hoteller være kl. 11 af samme årsag.

Rengøring

Der vil der på hotellet være øget fokus på rengøring og afspritning af både værelser og fællesområder, så du kan føle dig tryg på ferien.

På nogle hoteller kan det forekomme at man skal bede om føntørrer, elkedel e.l. i receptionen.

I restaurant og fællesområder

Der vil være øget fokus på rengøring samt afstand mellem borde og solstole. 

I restauranten kan det medføre udvidede eller faste spisetider, så alle spisende gæster ikke befinder sig i restauranten på samme tid. Ligeledes kan det forekomme, at personalet står for at øse op på tallerknen for at undgå gæsternes direkte kontakt med buffeten.

Ved poolen

Udendørs pools er som udgangspunkt åbne. Der vil være øget afstand mellem solstole, så der er god plads mellem hotellets gæster og disse må som udgangspunkt ikke flyttes rundt på.

På nogle hoteller kan der være indført restriktioner ift. badehætte og bad før man bader i poolen.

Medbring dit eget poolhåndklæde hjemmefra, da det grundet de nuværende restriktioner ikke vil være muligt at låne/leje på hotellet.

På nogle hoteller kan spaafdeling/indendørs poolområde af sundhedsmæssige grunde være lukket.

Aktiviteter

Animation/underholdning på hotellet kan være begrænset eller i nogle tilfælde af sundhedsmæssige grunde være lukket helt ned.

Visse faciliteter på hotellet såsom fitnessrum, sauna, legeplads, minimarked eller lignende kan være begrænset/kræve tidsbestilling eller helt lukket.

Dagligt rejselederbesøg

Vores danske rejseledere kommer fortsat på dit hotel dagligt, og de ser frem til at høre om jeres ferie. Her er det vigtigt at overholde eventuelle afstandskrav. Rejselederne kan være behjælpelige med alt fra gode råd og lokale tips til bestilling af udflugter.

Ønsker du at begrænse den fysiske kontakt, kan du med fordel kommunikere med vores rejseledere via servicetelefonen eller i vores gæsteAPP, hvor du kan skrive direkte med dine rejseledere.

Læs mere om vores App her: https://www.suncharter.dk/information/suncharter-app

Oplever du tegn på sygdom i løbet af din ferie, skal du ringe til vores rejseledere på det udleverede nummer til servicetelefonen. De vil herefter stå for det praktiske i forbindelse med en eventuel Covid-19 test.

I tilfælde af smitte på dit hotel

Såfremt en gæst på dit hotel testes positiv for Covid-19 bliver hele hotellet som udgangspunkt ikke sat i karantæne. Den smittede vil blive flyttet til en anden indkvartering for at undgå smittespredning.

PÅ REJSEMÅLET

Retningslinjerne på de forskellige rejsemål vurderes løbende og kan ændres med kort frist. Vi anbefaler derfor at læse denne sides information igennem igen inden afrejse, så du er helt opdateret.

 

Rejselederservice

Vores danske rejseledere kommer fortsat på dit hotel dagligt. Her er det vigtigt at overholde eventuelle afstandskrav.

Du kan også kommunikere med vores rejseledere via servicetelefonen eller i vores gæste APP, hvor du kan skrive direkte med dine rejseledere.

Oplever du tegn på sygdom i løbet af din ferie, skal du ringe til vores rejseledere på det udleverede nummer til servicetelefonen. De vil herefter stå for det praktiske i forbindelse med en evt. covid-19 test.

Udflugter

Vi gør opmærksom på, at du på al bustransport på rejsemålet, f.eks. i forbindelse med udflugter, skal bære mundbind. Det er eget ansvar at medbringe mundbind til hele rejsen, og myndighederne anbefaler at skifte mundbind hver 3-4 time. Vi anbefaler, at du medbringer mundbind hjemmefra.

Alle vores busser overholder de gældende sundhedsmæssige retningslinjer, hvorfor der er øget fokus på rengøring mellem hver transport. I flere lande er der desuden retningslinjer for, hvor meget af bussens kapacitet, der må være i brug.

Seværdigheder

Størstedelen af seværdighederne på vores rejsemål er på nuværende tidspunkt åbne. Vi gør opmærksom på, at de gældende sundhedsmæssige retningslinjer og krav i det pågældende land skal overholdes. Der kan desuden være restriktioner i form af begrænset antal besøgende, afstandskrav og afspritning.

Nogle seværdigheder kan af sundhedsmæssige grunde være lukkede.

Restauranter/barer

Restauranter/barer på rejsemålet er omfattet af det pågældende lands sundhedsmæssige krav og retningslinjer, herunder bl.a. større afstand mellem borde, hyppig rengøring samt afspritning.

Nogle restauranter kan af sundhedsmæssige grunde være lukkede.

Strand

Strande på rejsemålet er omfattet af det pågældende lands sundhedsmæssige krav og retningslinjer, herunder bl.a. større afstand mellem solstole og nogle steder kan der være begrænsninger på antal besøgende.

RELEVANTE LINKS

Du kan holde dig opdateret om gældende retningslinjer på:

FAQ – Ofte stillede spørgsmål

Som ansvarligt rejsebureau retter vi os altid efter Udenrigsministeriets officielle rejsevejledninger. Vi gør opmærksom på, at vi løbende opdaterer siden med gældende retningslinjer, hvorfor ændringer løbende kan forekomme. Vi anbefaler derfor, at du læser sidens information igennem igen inden afrejsen. 

Skal jeg indbetale restbeløbet på min ferie?

Skulle Udenrigsministeriet på tidspunktet for din rejse fraråde alle ikke-nødvendige rejser til dit rejsemål, vil du blive direkte kontaktet af os og få det indbetalte beløb for rejsen refunderet indenfor 14 dage eller tilbudt at ændre din rejse til et andet rejsemål eller afrejsetidspunkt. Du kan derfor med ro i maven indbetale dit resterende beløb på rejsen.

Du kan læse om vores gæsters oplevelser med refusionen af annullerede rejser på Trustpilot.

Hvilke regler er gældende ved ændringer og/eller afbestilling?

Som ansvarligt rejsebureau retter vi os altid efter Udenrigsministeriets officielle rejsevejledninger. Så længe det ikke frarådes at rejse til et bestemt rejsemål, gennemføres alle vores rejser som planlagt. Skulle der ske ændringer, vil du som gæst blive kontaktet direkte.

Det er selvfølgelig altid op til dig som gæst om du vil rejse. Så længe Udenrigsministeriet ikke fraråder rejser til dit rejsemål, gælder de almindelige regler for ændring og afbestilling af rejsen (se pkt. 4.B). Læs mere her.

Jeg er urolig og vil ikke rejse – kan jeg afbestille?

I disse tilfælde gælder vores almindelige regler for ændring og/eller afbestilling (se pkt. 4.B). Læs mere her.

Er du i risikogruppen, bør du kontakte din egen læge og dit forsikringselskab for at høre hvordan du er dækket.
Har du tegnet afbestillingsforsikring gennem os, skal lægeerklæring samt bookingnummer fremsendes til SunCHarter på info@suncharter.dk

Hvordan er jeg bedst dækket inden afrejse?

Det er som altid vigtigt, at du er godt dækket ind med både indbo- og rejseforsikring.

Gennem os kan du tilkøbe en rejseforsikring fra Gouda, så du er dækket ind, hvis du skulle ende i den uheldige situation at blive syg eller blive sat i karantæne på ferien. Læs mere om hvordan Goudas rejseforsikring dækker her.

Har du tidligere tilkøbt rejseforsikring gennem os, er de samme vilkår gældende.

Hvad sker der hvis Udenrigsministeriet fraråder indrejse til mit rejsemål?

Vi er løbende i dialog med Udenrigsministeriet og Sundhedsstyrelsen ift. udviklingen af covid-19. Som ansvarligt rejsebureau retter vi os altid efter Udenrigsministeriets officielle rejsevejledninger. Skulle disse blive ændret til frarådning af rejser til dit rejsemål på dit afrejsetidspunkt, vil alle berørte gæster blive kontaktet direkte og få det indbetalte beløb for rejsen tilbagebetalt indenfor 14 dage eller tilbudt at ændre din rejse til et andet rejsemål eller afrejsetidspunkt.

Hvad er mit eget ansvar som gæst?

Som rejsende er det altid vigtigt, at du holder dig opdateret om dit rejsemål. Du skal altid gennemlæse dine rejsepapirer og tjekke op på, hvordan du er dækket gennem dit forsikringsselskab.

Du kan holde dig opdateret på dit rejsemål på Udenrigsministeriets hjemmeside.

Har du købt rejseforsikring gennem os, er du dækket af Goudas rejseforsikring. Læs mere om årsrejseforsikring via Gouda Rejseforsikring hér

Hvordan er jeg stillet hvis jeg kommer i karantæne inden afrejse?

Er du nødsaget til at blive hjemme grundet karantæne og ikke har mulighed for at rejse, skal du kontakte dit forsikringsselskab og høre, hvordan du er dækket.

Hvis mit hotel bliver ramt af covid-19, kan jeg så afbestille rejsen?

Skulle det ske, at det hotel du har bestilt, er ramt af covid-19 tilfælde, vil vi kontakte dig med henblik på at finde en løsning.

Hvad gør jeg hvis jeg kommer i karantæne på min ferie?

Bliver dit hotel sat i karantæne i løbet af ferien, dækker vi som rejsearrangør i den bestilte ferieperiode.

Er du i karantæne efter din planlagte hjemrejsedato, skal du forhøre hvordan du er dækket hos dit eget forsikringsselskab, da rejseforsikringernes dækning varierer fra selskab til selskab. Har du købt rejseforsikring gennem os, er du dækket af Goudas rejseforsikring. Her får du dækket dine mistede feriedage mod fremvisning af dokumentation for karantæne.

Vores danske rejseledere står naturligvis til rådighed med hjælp på rejsemålet.

Hvad sker der, hvis jeg grundet karantæne, skal blive længere tid på rejsemålet end først planlagt?

Bliver din almindelige hjemrejsedato overskredet grundet karantæne, er det din egen rejseforsikring, der træder i kraft. Forhør dig derfor hos dit eget forsikringsselskab.

Skulle det ske, vil vi naturligvis gøre vores bedste for at stå til rådighed og hjælpe på rejsemålet.

Har du købt rejseforsikring gennem os, er du dækket af Goudas rejseforsikring. Her får du dækket dine mistede feriedage mod fremvisning af dokumentation for karantæne.

Hvad sker der, hvis jeg bliver smittet med covid-19 under min ferie?

Bliver du smittet i løbet af din ferie, er det din egen rejseforsikring, der træder i kraft. Her vil dit forsikringsselskab og SOS koordinere med lokale myndigheder i forhold til karantæne samt hjemrejse.

Kontakt dit eget forsikringsselskab for at høre hvordan du er dækket.

Har du købt rejseforsikring gennem os, er du dækket af Goudas rejseforsikring. Her får du dækket dine mistede feriedage mod fremvisning af dokumentation for karantæne.

Vores danske rejseledere står naturligvis til rådighed med hjælp på rejsemålet.på rejsemålet.

Hvad sker der, hvis en på mit hotel bliver smittet med covid-19?

Såfremt en gæst på dit hotel testes positiv for covid-19, bliver hele hotellet ikke nødvendigvis sat i karantæne. Den smittede vil blive flyttet til en anden indkvartering for at undgå smittespredning.

Kan jeg trygt bestille en rejse til september eller oktober?

Du kan med ro i maven bestille en ferie. Som ansvarligt rejsebureau følger vi altid Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Skulle de blive ændret, så de berører dit rejsemål på dit afrejsetidspunkt, rejser vi naturligvis ikke. Vi vil som udgangspunkt forsøge at finde en anden rejse. Er dette ikke muligt, vil vi refundere dit indbetalte beløb indenfor 14 dage.