Værd at vide

Afbestillingsforsikring

En afbestillingsforsikring igennem SunCharter koster 199 kr. pr. person. En afbestillingsforsikring dækker afbestilling af rejsen pga. akut opstået sygdom hos dig selv og din nærmeste familie helt frem til afrejsetidspunktet og skal bestilles og betales sammen med rejsen – dog senest, når der betales depositum.

Skulle en sådan situation opstå, skal du foretage følgende:

  1. Give SunCharter besked hurtigst muligt og annullere din billet.
  2. Såfremt du har tilkøbt afbestillingsforsikring igennem SunCharter, vil tilbagebetalingen ske ved fremvisning af gyldig underskrevet lægeerklæringen.

Har du ikke en afbestillingsforsikring igennem SunCharter, skal du blot kontakte SunCharter med en annullering af billetten, som du skal bruge som dokumentation til dit forsikringsselskab på, at rejsen er afbestilt. Har du ikke en afbestillingsforsikring, mister du ved afbestilling minimum 1200 kr. Beløbet afhænger af afbestillingstidspunktet.

Se de gældende forsikringsbetingelser for afbestillingsforsikringen her.

Uden afbestillingsforsikring

A) Ved afbestilling af en rejse med mere end 60 dage til den aftalte rejsedag, tilbagebetales gæstens indbetalte beløb med fradrag af et beløb svarende til depositum på min. 1200 kr. pr. person samt evt. afbestillingsforsikring og andre gebyrer.

B) Ved afbestilling senere end 60 dage før den aftalte rejsedag har rejsebureauet ret til at beregne sig 60 % af rejsens pris, dog minimum kr. 1200 kr. pr. person samt evt. afbestillingsforsikring og andre gebyrer.

C) Ved afbestilling senere end 21 dage før den aftalte rejsedag og senest 7 dage før det på rejsebeviset anførte afgangstidspunkt har rejsebureauet ret til at beregne sig 80% af rejsens pris, dog minimum 1200 kr. pr. person samt evt. afbestillingsforsikring og andre gebyrer.

D) Ved afbestilling senere end 7 dage før aftalt afgangstidspunkt, ved for sent fremmøde eller ved gæstens udeblivelse uden afbestillingsforsikring har gæsten ikke krav på tilbagebetaling af nogen del af sin indbetaling. Udeblivelse, for sent fremmøde eller afvisning på flyrejsen betragtes som en aflysning af hele rejsen.

Aircondition og el

Når der bestilles lejlighed/hotelværelse med aircondition, kan dette risikere at være mod gebyr. SunCharter kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle gebyrer for aircondition. Det kan ligeledes forekomme, at aircondition kører i intervaller – dvs. i fastlagte tidsrum i løbet af døgnet eller på en bestemt temperatur styret af hotellet.

Visse steder kan der forekomme udfald i elektriciteten. Dette kan bevirke, at aircondition virker uregelmæssigt. Disse forhold kan SunCharter ligeledes ikke holdes ansvarlig for. På mange destinationer kan man opleve periodiske afbrydelser af el og/eller vand. Som oftest er der tale om kortvarige afbrydelser, og langt de fleste hoteller har mindre nødgeneratorer, så de nødvendige ting i reception og restaurant kan fungere. Disse nødgeneratorer kan dog ikke trække el til alle værelser. Nogle hoteller har kun aircondition i højsæsonen - typisk fra cirka 1. juni til medio september. Afhængigt af vejret vælger nogle hoteller i vinterhalvåret at slukke for airconditionanlægget. Et airconditionanlæg er ikke et varmeanlæg, og man kan derfor ikke forvente, at det kan omstilles til at give varme i kolde perioder.

Afrejsetider

På det fremsendte rejsebevis/billet findes møde- og afrejsetider. I tilfælde af større ændringer i flytrafikken sender vi naturligvis en e-mail samt et opdateret rejsebevis med de nye rejsetider. Har du modtaget dit rejsebevis med post, vil du modtage ændringerne i brev eller på telefon. Det er gæstens eget ansvar at tjekke de eksakte flyafgangstider på enten ‘Min Billet’ på SunCharter.dk eller på lufthavnens hjemmeside senest 24 timer inden afrejse i tilfælde af forsinkelser eller flyændringer. SunCharter kan ikke holdes ansvarlig, såfremt der ikke mødes rettidigt op i lufthavnen.

All Inclusive

All Inclusive omfatter: morgenmad, lette måltider/snacks i løbet af dagen samt aftensmad. På mange hoteller er All Inclusive selvbetjening fra en buffet. Drikkevarer og drinks er af lokalt fremstillede mærker. Nogle hoteller har egne restauranter med á la carte, som man kan benytte mod et gebyr, som betales direkte til hotellet, oftest bookes dette i receptionen i starten af opholdet. Nogle All Inclusive-hoteller tilbyder dog ét gratis a la carte måltid under dit ophold. Såfremt dette ønskes, skal det ligeledes aftales i receptionen.

All Inclusive-konceptet varierer en del fra hotel til hotel og fra land til land. Man kan således ikke forvente, at de samme ting er inkluderet verden over, eller at alle buffeter er lige varierede og har samme omfang af udvalg. Hotellet har ofte enkelte barer eller aktiviteter, der ikke er med i All Inclusive. Forhold, der ikke er dækket af All Inclusive, kan SunCharter ikke holdes ansvarlig for. Tidspunkterne for All Inclusive-konceptet varierer fra hotel til hotel, men generelt er dette fra tidlig formiddag til sen aften.

SunCharter tager forbehold for, at hotellerne ændrer i konceptet i løbet af sæsonen.

SunCharter anbefaler, at man vælger et hotel med min. 4 S’er, såfremt der ønskes All Inclusive med et mere varieret udvalg.

Ankomst til feriestedet

Ved ankomst til rejsemålet modtages gæsterne af uniformerede danske SunCharter-rejseledere uden for ankomsthallen. De viser her hen til den bus, der kører til det valgte hotel, såfremt man har tilkøbt transfer. Man kan tidligst forvente at få nøglen til sit værelse mellem kl. 14.00 og kl. 15.00 grundet rengøring.

Bagage

Hos SunCharter er der altid 5kg håndbagage inkluderet i rejsens pris (mål: 50x40x25cm). Du har derudover mulighed for at tilkøbe 20kg. kuffertbagage mod en merpris. Det er muligt at deles to personer om en kuffert til en pris på 198 kr. pr. enhed bagage. Kørestole er fribagage på charterflyvninger, det samme gælder paraplyklapvogne og rollatorer. Skulle man ønske at sikre sig mod beskadiget bagage, er det muligt at leje en Airshell (en ’beskyttelsestaske’), som udleveres i Aalborg Lufthavn. Det anbefales at sikre sig en Airshell ved direkte henvendelse til flyselskabet inden ankomst i lufthavnen. Bestil en Airshell her. Det er kun muligt at tilkøbe en kuffert pr. person. Bagage kan til enhver tid tilkøbes, men er der først betalt depositum på en booking, er det ikke muligt at fjerne bagagen igen.

Skulle bagagen blive beskadiget under flyvningen, skal dette meldes i den ankomstlufthavn, hvor skaden opdages. For at kunne kræve erstatning ved flyselskabet eller ved forsikringsselskabet skal en PIR-Rapport udfyldes af lufthavnspersonalet. Udfyldes denne ikke, har flyselskabet ret til at afvise et eventuelt krav om kompensation.

Betaling

A) Bestilles rejsen mere end 60 dage før afrejse, betales et depositum på 1200 kr. pr. person. Depositum skal være betalt senest 3 dage efter bestilling. Det resterende beløb skal betales senest 60 dage før afrejse.

B) Bestilles rejsen med under 60 dage til afrejse, skal hele rejses beløb betales senest 48 timer efter bestilling, medmindre andet er aftalt med en af SunCharters rejsekonsulenter.

C) Ved bestilling med under tre uger til afrejse skal hele rejsens beløb betales med det samme.

Såfremt overnævnte betalinger ikke overholdes, annulleres rejsen uden varsel.

Du skal være opmærksom på, at der ved betaling via bankoverførsler går 2-3 bankdage, før vi modtager det indbetalte beløb. Bankoverførsler via gironummer kan derfor kun benyttes på rejser med over 60 dage til afrejse.

Betalingsformer

A) Betaling kan ske på SunCharters salgskontor i Aalborg Lufthavn,

Ny Lufthavnsvej 100, 9400 Nørresundby.

På salgskontoret i Aalborg er det muligt at betale både kontant og med kreditkort.

B) Du kan også betale din rejse med kreditkort ved at logge ind på ”Min billet”. Loginoplysningerne finder du i dit rejsebevis.

C) Rejsen kan også betales i banken eller netbank via det gironummer, som fremsendes sammen med dit rejsebevis.

D) Det er ligeledes muligt at betale din ferie med et betalingskort igennem telefonen ved en rejsekonsulent.

Du bedes være opmærksom på følgende:

Hvis du betaler din rejse med dankort og visa/Dankort.

Billeje

Det kan være en frihed at planlægge din ferie på egen hånd og at kunne køre, hvorhen du vil. Derfor tilbyder SunCharter at hjælpe dig med at leje en bil allerede hjemmefra.

Bestilling af bil

SunCharter anbefaler, at du hjemmefra har gjort dig overvejelser om, om du i løbet af ferien har brug for en bil, da det kan være svært at skaffe en udlejningsbil i højsæsonen. Vælger du først at bestille bilen ved ankomst på destinationen, skal du være opmærksom på, at de oplyste priser kan variere. Ønsker du at høre mere om leje af bil på rejsemålet er du velkommen til at kontakte vores rejsekonsulenter, der kan være dig behjælpelig. Billeje foregår primært via vores rejseledere.

Afbestilling af billeje

Ved afbestilling af billeje refunderer SunCharter ikke din betaling.

Aflevering af bil før tid

Ønsker du at aflevere bilen før tid, ydes der ingen refusion.

Aldersgrænse for biludleje

Minimumsalder for bestilling af billeje ved SunCharter er 21 år.

Biludlejere

SunCharter samarbejder med lokale og seriøse biludlejere, som har de rigtige grundforsikringer.

Benzin

Benzinforbrug er ikke inkluderet. Udlejningsbilen udleveres med et bestemt antal liter i tanken, og der skal være samme antal liter, når bilen afleveres igen. Der vil ofte kræves en kopi af dit kreditkort eller et depositum i forbindelse med overtagelse af bilen.

Bilforsikring

Ved leje af bil i udlandet er billejen inklusive en standardforsikring med en selvrisiko - på samme vis som i Danmark. Den præcise selvrisiko er variabel alt afhængig af destination og type lejebil. Du kan tilkøbe en tillægsforsikring direkte hos biludlejeren på rejsemålet, som eliminerer selvrisikoen. Denne ekstra forsikring koster et mindre tillæg pr. dag.

Levering og aflevering af bil

Udlejningsbilen udleveres efter aftale enten i lufthavnen eller på hotellet. Vælges tre dages billeje, vil bilen blive afleveret første dag efter ankomst. Ønskes andet, skal det aftales med en af SunCharters rejsekonsulenter. Vær opmærksom på, at billeje er tre sammenhængende dage.

Inkluderet/ikke inkluderet

I prisen er standardforsikring, lokale skatter og ubegrænset kilometerantal inkluderet.

Ekstra forsikring, benzin, lufthavnsafgifter og barnestol er ikke inkluderet i prisen.

Børn

Børn under 2 år

Spædbørn, som ikke er fyldt to år, koster på alle vores rejser 500 kr. Børn under to år får ikke eget sæde i flyet og skal derfor sidde på skødet under flyvningen. Barnet vil derfor ikke få serveret mad på flyet og må ikke medbringe kuffetbagage, men må gerne medbringe 5 kg håndbagage + evt. barnevogn eller klapvogn. Spædbørn må ikke sidde ved nødudgangen i flyet.

Der kan medbringes et barn under to år pr. voksen. Familier med børn på under to år må aldrig sidde ved nødudgangen på flyet.

Ekstraudgifter som f.eks. barneseng, barnestol og måltider afregnes direkte til hotellet. Har du selv booket din rejse på hjemmesiden og ønsker, at en barneseng står klar ved ankomst, bedes du informere SunCharter før afrejse, så vi på forhånd kan kontakte hotellet. På nogle hoteller kan det forekomme, at du selv skal henvende dig i receptionen for at få tildelt barnesengen.

Vær opmærksom på, at børn, der fylder to år før hjemrejsedatoen, ikke går under kategorien spædbørn. Alder på barnet skal derfor oplyses ved rejsens bestilling.

Børnepriser

Kategorien for at være barn på rejser med SunCharter varierer fra hotel til hotel. Barnet skal rejse sammen med mindst to fuldt betalende voksne med samme rejselængde for at kunne opnå betydelig børnerabat. Barnet sover i en ekstra seng/ekstra opredning eller i en slå ud-sofa/stol under hele opholdet.

Nogle værelsestyper kræver et bestemt antal fuldt betalende voksne og derfor kan det opleves, at der på udvalgte hoteller ikke er en separat børnepris. Det er oftest i et familieværelse, hvor der f.eks. som minimum skal betales for tre voksne, uanfægtet at der skal bo to voksne og et barn.

Check-in

På SunCharters rejser er det muligt at tjekke ind ved selvbetjeningsstanderne i Aalborg Lufthavns afgangshal. Derefter afleveres din bagage ved ”Bagage drop”-skrankerne.
I Aalborg Lufthavn er det muligt at tjekke ind ved personligt fremmøde 22 timer før afrejse dog senest 2 timer før. 

Skulle du opleve udfordringer ved check-in ved selvbetjeningen er du altid velkommen til at henvende dig ved Servicecenteret, som kan hjælpe dig. Servicecenteret i Aalborg Lufthavn er åben alle dage fra kl. 06:00-23:00. 

OBS! Ved flyvninger til Tyrkiet foregår check-in manuelt ved skrankerne, som åbner 2,5 time før afrejse.

Det er ikke muligt at tjekke ind online på flyvninger med DAT. 

Drikkepenge

Mange steder i verden er drikkepenge en del af de ansattes løn. Derfor er det kutyme at give drikkepenge til chauffører, hotelpersonale og andre, der yder dig en personlig service, som du har været tilfreds med. Det er selvfølgelig gæstens eget valg, om de ønsker at give drikkepenge, samt hvor meget de ønsker at betale.

Dyr på hotellet

Eksempelvis myg, myrer og kakerlakker kender ikke forskel på et hotels standard. Insekterne kan derfor findes på selv hoteller med højeste kategori. Du kan dog altid kontakte din rejseleder, som vil sørge for, at der vil blive sprøjtet, hvis du oplever, at de er til gene.

På alle vores rejsemål findes løsgående hunde og katte. Vi henviser til, at du ikke fodrer og rører ved dyrene. Vi gør opmærksom på at nogle hoteller er beliggende nær lokale miljøer, hvorfor evt. støj fra husdyr kan forekomme. 

Dyr på rejsen

Det er ikke tilladt at medbring dyr på charterrejser med vores flyselskab.

Eneværelser

Eneværelser og dobbeltværelser til enebrug har ofte en mindre god beliggenhed og ikke alle værelser har balkon. Dette kan virke absurd, da hotellet opkræver en ekstrabetaling på minimum 1000 kr. for disse værelsestyper. Det er praksis i hele verden og er desværre ikke noget, SunCharter har indflydelse på.

Det er ikke alle hoteller, som ligger inde med eneværelser og derfor benyttes dobbeltværelser til enebrug. Rejser du som ene person, optager du derfor et værelse, som hotellet på normal vis vil bruge til to personer. Derfor vil du som eneperson opleve, at disse værelsestyper har en forhøjet pris.

Faciliteter mod gebyr

I faktaboksene under hotelsiderne på hjemmesiden skal du være opmærksom på, at der normalt er en ekstrabetaling for eksempelvis minibar, safetyboks og aircondition. At der står ”Ja” ud for de forskellige faciliteter betyder således kun, at det findes i nogen omfang på hotellet, ikke at det er uden ekstrabetaling. Safetyboks er ofte placeret på værelserne/lejlighederne, men i nogle tilfælde er den placeret i receptionen. På normal vis betales et gebyr eller et mindre depositum, depositummet vil tilbagebetales ved afrejse, hvis safetyboksen afleveres i samme stand som ved modtagelsen. Gebyret tilbagebetales ikke. Brug af internet på hotellet er oftest mod en mindre betaling. Adgang til internettet findes normalt kun i receptionen og i lobbyområdet, men kan på nogle hoteller også findes på værelserne. Kvaliteten af internettet kan SunCharter ikke holdes ansvarlig for. Ud over de her nævnte faciliteter vil du også kunne opleve, at andre af hotellets faciliteter kun vil være tilgængelige mod gebyr.

Safetyboks er ofte placeret på værelserne/lejlighederne, men i nogle tilfælde er den placeret i receptionen.

På normal vis betales et gebyr eller et mindre depositum, depositummet vil tilbagebetales ved afrejse, hvis safetyboksen afleveres i samme stand som ved modtagelsen. Gebyret tilbagebetales ikke.

Brug af internet på hotellet er oftest mod en mindre betaling. Adgang til internettet findes normalt kun i receptionen og i lobbyområdet, men kan på nogle hoteller også findes på værelserne. Kvaliteten af internettet kan SunCharter ikke holdes ansvarlig for.

Flyservice

SunCharter har nøje udvalgt at samarbejde med nedstående flyselskaber. De er specielt udvalgt til at give dig den bedste start på ferien.

Alle vores samarbejdspartnere er meget nøjagtige med de årlige eftersyn, hvor flyet gennemgår forskellige former for tjek og sikkerhedsforanstaltninger.

Mad på flyet

Hos SunCharter kan du forudbestille mad ombord på flyet for 198 kr.*

*Der tages forbehold for ændringer af dette.

Flysæder

Da de fleste flyselskaber tilbyder reservation af pladser på flyet, betyder det desværre også, at SunCharter ikke kan garantere, at de gæster, som ikke tilkøber plads på flyet, bliver placeret sammen. Gæster, som har betalt for bestemte pladser, seates naturligvis først.

Børn under 12 år, handicappede eller svært overvægtige må af sikkerhedsmæssige årsager ikke placeres ved nødudgangen. Vurderer gæsten, at det er nødvendigt med ekstra sædeplads, er gæsten selv ansvarlig for at meddele dette ved bestilling af sin rejse. I nogle tilfælde vil det være nok med en ekstra sikkerhedssele og i andre tilfælde vil det være nødvendigt med et ekstra flysæde.

Flytillæg

Vær opmærksom på, at der på alle vores afgange forekommer et flytillæg på 181 kr. pr. person. Dette tillæg dækker udsving i bl.a. lufthavnsafgifter, brændstofpriser og kurser.

Forsendelses gebyr

Det koster ikke gæsten noget at få tilsendt en e-billet/et rejsebevis på mail, som gæsten selv kan printe og medbringe i lufthavnen.

Ønsker gæsten, at vi printer rejsebeviset, kan dette gøres ved at henvende sig til en rejsekonsulent på SunCharters kontor i Aalborg Lufthavn.

Ønsker man at få tilsendt et fysisk rejsebevis, koster dette 50 kr. i forsendelsesgebyr, som afregnes med det samme.

Forsikring, sygdom, tyveri

Læs mere på siden her.

Forsinkelser

Der kan desværre opstå forsinkelser, selv om alle flyselskaber gør deres bedste for at overholde tidsplanen. SunCharter har ingen indflydelse på overstående, og vi påtager os derfor intet ansvar for forsinkelserne. Skal pårørende afhente passagerer i lufthavnen, kan man kontakte lufthavnene og få oplyst ankomsttidspunkt og eventuel opstået forsinkelse. Ved betydelige forsinkelser eller større ændringer i flytrafikken sender vi som udgangspunkt en oplysende mail, samt et nyt opdateret rejsebevis.

Skulle flyselskabet være forsinket på hjemrejsen vil vores rejseledere, som udgangspunkt, informere alle vore gæster om dette i rimelig tid. Gæster der ikke har bestilt transfer igennem SunCharter er dog som udgangspunkt selv forpligtet til at holde sig orienteret omkring flytiderne for hjemrejsen og må derfor ikke forvente at rejselederne når at kontakte herom. Vi bestræber os dog altid på, som udgangspunkt, at få orienteret alle vores gæster.

Aalborg Lufthavn: Telefon 98 17 11 44

Gavekort

De gældende betingelser for et SunCharter gavekort er følgende: Sponsorerede gavekort er gældende 1 år fra udstedelsesdato, købte gavekort er gældende i 3 år fra udstedelsesdato. Gavekortet kan bruges som betaling ved køb af en rejse hos SunCharter. Beløbet er i danske kroner. Gavekort kan ikke ombyttes til kontanter. Gavekort kan bestilles på SunCharters hjemmeside.

Yderligere regler for sponsorerede gavekort:
Nedenstående er retningslinjer, som skal overholdes, hvis et sponsoreret gavekort fra SunCharter skal være gyldigt.

  1. Der må aldrig udloddes et gavekort på vegne af SunCharter uden, at SunCharter er informeret herom før udlodning og før, at gavekortet er noteret med et gyldigt gavekortnummer
  2. Gavekortet er til en hver tid personligt og kan ikke videregives eller -sælges til 3. part
  3. Gavekortet kan ligeledes ikke overdrages til venner og/eller familie
  4. Gavekortet kan ikke ombyttes til kontanter
  5. Der kan kun benyttes ét sponsoreret gavekort pr. booking.
  6. SunCharter anbefaler, at gavekort benyttes i god tid inden ønsket afrejse for, at kunne sikre sig plads på destinationerne og hotellerne. Bestillingen skal ske min. 6 uger før ønsket afrejse. 

 

Yderligere regler for købte gavekort:

Har du købt og betalt  et gavekort ved SunCharter, kan dette uden indblanding fra SunCharter videresælges eller videregives til 3. part. Udstedelsesdatoen, ændres ikke og gavekortets brugsperiode bliver derved ikke forlænget. Den oprindelige modtager af gavekortet er forpligtet til skrifteligt, at give SunCharter besked om overdragelsen, hvor følgende oplysninger fremsendes:

  1. Fulde navn på den oprindelige modtager 
  2. Fulde navn på den nye modtager
  3. Gavekortnummeret
  4. Årsag til videregivelsen af gavekortet

Overholdes ovenstående ikke, vil gavekortet ikke være gyldig når 3. part forsøger at indløse det. At ændre ejeren af gavekortet hos SunCharter er uden meromkostninger. Det er ikke muligt at overdrage/benytte et gavekort, der ikke er modtaget betaling for.

Glemte sager

SunCharter er naturligvis behjælpelig med eftersøgning af glemte sager. Dog skal gæsten selv kontakte flyselskabet, såfremt gæsten har glemt noget på flyet. Efterlysning af glemte sager på rejsemålet skal ske omgående efter hjemkomst. SunCharter er dog uden ansvar, hvis glemte sager bortkommer på rejsemålet, og det er ligeledes ikke SunCharters ansvar, hvis disse sager forsvinder undervejs til Danmark dette gælder ligeledes såfremt hotellet/en rejseleder bekræfter at have fundet den glemte genstand og denne senere, i vores eller hotellets varetægt, skulle bortkomme. Vi forbeholder os ret til at opkræve de fragtomkostninger, der må være i forbindelse med forsendelsen.

SunCharter påtager sig ikke at undersøge mulighederne for at transportere glemte effekter hjem med alternative flyruter.

SunCharter er nødt til at følge sikkerhedsreglerne og har derfor ikke tilladelse til at eftersende glemte mobiltelefoner, computere og andre elektroniske genstande samt cremer og andet flydende. Det er kun muligt at sende beklædningsdele og dokumenter. Ved sæsonafslutning er det ikke muligt at få tilsendt glemte sager fra destinationen.

Gravide passagerer

Reglerne for gravide passagerer varierer fra flyselskab til flyselskab. Spørg din rejsekonsulent hos SunCharter, hvis du er i tvivl, eller tjek flyselskabets hjemmeside. Det er altid op til flyselskabet, hvorvidt de vil medbringe gravide pasagerer, og det er derfor ikke noget, vi hos SunCharter tager ansvar for.

DAT

På flyrejser med DAT gælder følgende regler for gravide:

  • 1. - 34. graviditetsuge: Ingen restriktioner
  • 35. - 37. graviditetsuge: Accepteres mod fremvisning af lægeerklæring, som godtgør at den gravide er i stand til at flyve. 
  • Fra 38. graviditetsuge og frem til termin: Accepteres ikke på rejser med DAT
  • Kvinder, som er gravide med mere end ét barn, må ikke flyve efter 32. uge
Handicappede

Du skal være opmærksom på, at SunCharters hoteller ikke altid lever op til den definitionen af ”handicapvenligt”, som vi er vant til i Danmark. SunCharter kan derfor kun i begrænset grad tilbyde rejser til kørestolsbrugere, hvor du kan færdes ubegrænset. Derfor anbefaler vi, at du kontakter SunCharter i god tid, så der er størst mulighed for, at der er et egnet hotel ledigt.

Hav -/pooludsigt

Udsigten til havet og poolområdet kan være direkte udsigt, skrå udsigt eller delvis udsigt. Dette afhænger af værelsernes og lejlighedernes placering på hotellet. Det kan forekomme, at et træ eller en palme er placeret sådan, at noget af udsigten dækkes. På de fleste destinationer er træerne fredede, og derfor må hotellet ikke fjerne dem uden tilladelse. På nogle etager kan der være begrænset udsigt.

Helligdage/arrangementer

Det kan forekomme, at der lokalt bliver arrangeret og afholdt arrangementer på rejsemålet. Eksempelvis fejring af helligdage, bryllup på stranden m.m. SunCharter tager forbehold for eventuelle gener i denne forbindelse. Rejselederne oplyser naturligvis gæsterne på rejsemålet, hvis de har kendskab til sådanne arrangementer.

Hjemrejse fra destinationen

Tidspunktet for hjemrejsen fremgår normalt på en ophængt seddel i receptionsområdet, på opslagstavlen eller i informationsmappen. Skulle der forekomme ændringer af hjemrejsetidspunktet, vil dette ligeledes oplyses her eller ved direkte besked fra rejselederne. Har du kun bestilt din flybillet hos SunCharter, vil du få besked pr. e-mail eller telefon, såfremt der opstår ændringer. Vi anbefaler dog altid, at du selv følger op på din ud- og hjemrejse.

Såfremt at gæsten ikke møder rettidigt op i lufthavnen, kan det betyde et tab af retten til hjemrejsen. Alternativ hjemrejse vil således blive for egen regning.

Bustransporten til lufthavnen på hjemrejsedagen er planlagt således, at der er beregnet tid til at samle gæster op fra flere hoteller samt eventuel kø eller vanskelige køreforhold på vejen. Tidspunktet kan derfor være planlagt tidligere, end du evt. vil have forventet, men man påregner som regel at være i lufthavnen to timer før flyafgang.

Ifølge de internationale hotelregler skal et værelse oftest forlades senest kl. 12.00 på afrejsedagen (dog kl. 10 på nogle hoteller). Det gælder også, selvom hjemrejsen først påbegyndes efter kl. 24. Det vil sige, at hvis din hjemrejse er f.eks. 2/6 kl. 02:30, så skal dit værelse forlades 1/6 kl. 12 (nogle stedet kl. 10).
På nogle hoteller er det muligt at tilkøbe en ekstra dag på værelset. Dette foretages dog oftest direkte på hotellet medmindre andet er angivet på hotellets beskrivelse.

Hotelbytte

I forbindelse med bestilling af en rejse er det selvfølgelig vigtigt, at gæsten oplyser rejsekonsulenten om eventuelle ønsker og krav, sådan at din rejsen bliver til det bedst egnede hotel. Hvis gæsten på rejsemålet alligevel ønsker at bytte til et andet hotel end det bestilte, så kan det i nogen udstrækning være muligt. Det er SunCharters rejseledere på rejsemålet, som du skal henvende dig til, og som vil undersøge mulighederne. SunCharter vil opkræve betaling for prisforskellen mellem de to hoteller samt ekstraudgifter til u-/udnyttede værelser. Gæsten vil ligeledes selv skulle betale transporten imellem de to hoteller. Det er ikke muligt at flytte til et billigere hotel og få penge retur.

Hotelkategoriseringen

SunCharters kategorisering er vores egen vurdering af de enkelte hoteller/lejligheder, som vi udbyder på rejsemålet. Det er derfor ikke altid den samme vurdering som de enkelte hotellers officielle kategori. SunCharters bedømmelser er foretaget ud fra faciliteterne på stedet, beliggenhed, standard på værelserne/lejlighederne og endelig det generelle helhedsindtryk af service og atmosfære. Kategoriseringen kan variere fra destination til destination grundet destinationernes varierende standard.

SunCharter Chancen

Denne mulighed er en uspecificeret rejse, hvor man i ordets bogstaveligste forstand tager en chance. Denne kategori er ikke for dig, der stiller krav til standard og beliggenhed. Ved ankomst til rejsemålet får du af rejselederne tildelt et indkvarteringssted, hvilket ikke nødvendigvis er på programførte indkvarteringsmuligheder. Der gives ikke garanti for standard, beliggenhed, service eller faciliteter. De fleste indkvarteringer tilbyder privat bad og toilet, men dette kan på ingen måde garanteres. Som udgangspunkt er hverken rengøring eller måltider inkluderet. Når du indkvarteres, kan du ikke forvente at have de samme faciliteter og den samme service som indkvarteringsstedets øvrige gæster. Flytning under opholdet kan forekomme op til flere gange. Der modtages ikke reklamationer på indkvarteringen grundet ovenstående. Prisen på SunCharter Chancen varierer alt efter hvor stor efterspørgsel, der er på den ønskede destination, og det kan ikke garanteres, at I kommer til at bo samme sted, hvis I rejser flere sammen.

Rejselederservice må forventes i begrænset omfang. Der garanteres ikke faste besøg under dit ophold, men vores rejseledere kan altid kontaktes på vores servicetelefon, skulle dette være nødvendigt.

SunCharter-kategori 1

Er den laveste standard med begrænset service og normalt med meget sparsomme faciliteter. Værelserne er normalt meget sparsomt indrettet, og du må regne med, at interiøret er slidt. Kategorien er til dig, der kun ønsker en ren seng at sove i. SunCharter tilbyder som udgangspunkt ikke kategori 1, og kategorien findes ikke i kataloget.

SunCharter-kategori 2

Hvis din ferie ikke drejer sig om, hvordan dit værelse ser ud, og lægger du ikke stor vægt på komfort/faciliteter, men prioriterer du oplevelser højere, er denne kategori et godt valg. Service og indretning er enkel. Møblement og fællesarealer vil bære præg af slitage.

SunCharter-kategori 3

Er et mellemklasseprodukt. Normalt gode hoteller/lejligheder i en standard med rimelige faciliteter, der dog kan forekomme lidt slidte. Typisk med serviceminded personale og hyggelig atmosfære. Kategori 3 afspejler den gennemsnitlige standard på destinationen.

SunCharter-kategori 4

Ønsker du god komfort og gode faciliteter på din ferie, så er denne kategori noget for dig. Velindrettede værelser/lejligheder på hoteller med højt serviceniveau og for det meste mange faciliteter.

SunCharter-kategori 5

Er højeste standard - baseret på den absolut bedste lokale standard. Dette er ofte ren luksus og opfylder krav om den bedste kvalitet og måske fantastiske omgivelser i forbindelse med en bryllupsrejse eller lignende.

Plus

Hotellerne/lejlighederne kan opnå et plus, hvis hotellet/lejlighederne på nogle punkter er af bedre standard end den angivne kategori. Det må ikke forventes, at alle faciliteter på hotellet lever op til det tildelte plus. Plusset gives derfor oftest for en bestemt ting ved hotellet, som er rigtig god. Det kunne f.eks. være beliggenheden, udsigten eller facilitetsniveauet.

Hotelregler og bestemmelser

Hoteller og hotellejligheder/lejligheder har egne regler for hvilke indkøb, der må medbringes på hotellets område og hvilke ting, der må opbevares i minibaren. Ligeledes har hoteller egne regler for, hvornår poolområdet må benyttes, og hvornår der skal være ro på hotellet.

SunCharter har bedt alle hoteller om at gøre reglerne tydelige for vores gæster, men har ingen indflydelse på hotellets regler. SunCharter har ligeledes ingen indflydelse på eventuelle gebyrer eller efterregninger.

Håndklæder og sengelinned

Du kan altid forvente, at der er sengelinned og håndklæder på værelset og i lejligheden. Skulle det alligevel mangle, så kontakt din rejseleder på destinationen, som har ansvaret for at skaffe manglen. Dog skal du selv medbringe badehåndklæder til strand og poolområde, medmindre der i faktaboksen på hotelsiden er angivet et ”Ja” ved poolhåndklæder.

Udstyr i lejligheder

Det kan på nogle hoteller forekomme, at du selv skal stå for indkøb af toiletpapir, håndsæbe m.m. Det er desuden altid en god idé selv at medbringe dåseåbner, proptrækker, karklude, opvaskebørste, viskestykker, kaffetragt og kaffeposer, da du ikke kan forvente, at udstyret findes i lejligheden.

I lejligheder er der normalt kun service til det opgivne antal personer, og det kan være sammensat af forskellige mønstre og stel. Du må ikke forvente køkkenfaciliteter og køkkengrej af betydning, da køkkenet som oftest kun er beregnet til opvarmning af enkle retter. På All Inclusive-hoteller er der meget begrænset køkkenudstyr. SunCharter har ingen indflydelse på gebyr i forbindelse med ødelæggelse eller mistet udstyr.

Vær opmærksom på, at hoteller og hotellejligheder opkræver betaling for ekstraudstyr som safetyboks, aircondition, barneseng, barnestol m.m., hvis ikke andet er oplyst på hjemmesiden og i kataloget. Ligeledes gælder det for wi-fi på hotellet.

Receptionen

Du kan ikke altid forvente regelmæssig receptionsservice på lejlighedshoteller. På mange hoteller må du forvente, at receptionen er lukket i nattetimerne. SunCharter anbefaler altid at benytte safetyboks til værdigenstande, pas, penge og billetter. SunCharter har ikke indflydelse på eventuelle vekselkurser eller lignende.

Støj på hotellet

SunCharter har ingen indflydelse på hotellets støjregler og har ligeledes ingen indflydelse på hotellets regler for, hvornår der skal være ro. Nogle af de destinationer, SunCharter benytter, ligger tæt på lufthavnen, hvorfor der kan opleves larm fra lavtflyvende fly. Ved store støj gener, kontakt da vores rejseledere. Du skal være opmærksom på, at der i højsæsonen er åbent overalt, og at du derfor kan opleve støj fra gaden, diskoteker og barer. Omvendt kan du i lavsæsonen opleve, at flere af barerne og restauranterne ikke har åbent.

Hygiejne

Når man rejser ud i verden, er der en anden bakterieflora, end man er vant til hjemmefra. Det er derfor en god ide at være opmærksom på god håndhygiejne – medbring evt. håndsprit. Både SunCharter og de hoteller, vi samarbejder med er pålagt at være meget opmærksomme på hygiejnen, og derfor tjekkes hotellerne løbende af de lokale veterinære myndigheder, som tester både køkkener, restauranter, barer, mad- og drikkevarer samt i og omkring poolen. Skulle du alligevel gå hen og blive syg anbefaler vi, at man straks søger læge.

Indtegning

Indtegning af en rejse kan ske ved personlig betjening på SunCharters kontor i Aalborg lufthavn (Ny Lufthavnsvej 100 9400 Nørresundby), ved henvendelse til SunCharter via telefon eller online chat eller på hjemmesiden www.suncharter.dk. Når rejsen er bestilt, fremsendes en mail med en billet i PDF-format, som du skal bruge på din rejse. Billetten skal både forevises i lufthavnen på ud- og hjemrejse samt på hotellet. Dit boardingkort udleveres i lufthavnen, uanset om forudbestilte billetter fremgår af billetten.

Ved bestilling af din rejse modtager du et bookingnummer, som du altid skal oplyse ved henvendelser til SunCharter. Dette er praktisk for alle parter, da vi hurtigt og nemt kan finde dig frem i vores systemer.

Det er gæstens ansvar at kontrollere, at oplysningerne på billetten er korrekte. Kontroller derfor, at både personoplysninger, flyafgang, værelser/lejligheder og tilvalg er korrekte. Hvis der er fejl i billetten, så kontakt SunCharter med det samme, så vi kan få rettet den fejl, der måtte være.

Infomappe

På alle de hoteller, SunCharter benytter, ligger vores informationsmapper. I informationsmappen finder du mange nyttige informationer om dit hotel og om rejsemålet generelt.

I informationsmappen indsætter vores rejseledere nyheder og oplysninger om afhentningstider på afrejsedagen. Er der specielle oplevelser eller hændelser, vil der også blive informeret om dette i mappen.

Det er en god ide at holde sig orienteret via informationsmappen.

Internetadgang

På næsten alle vores hoteller er der internet. På nogle hoteller kan internettet kun benyttes i lobbyen og ikke på hotelværelserne/lejlighederne. I de fleste af SunCharters hoteltekster oplyses cirkapris på internetadgang. SunCharter tager forbehold for prisændringer og afbrydelser/udsving.

Kundeservice

SunCharter er meget opmærksom på, at levere god service hele vejen rundt.

Inden afrejse

Det er vigtigt, at du kontrollerer, at dit rejsebevis er korrekt straks efter bestilling af din rejse. Hvis der er en fejl, så kontakt en af SunCharters rejsekonsulenter hurtigst muligt, så fejlen kan blive rettet. Dette gøres på telefon 70 345 097, via hjemmesidens chatfunktion eller på e-mail info@suncharter.dk. Når du betaler depositum, den fulde pris, ved mindre end 60 dage til afrejse, bekræfter du at have accepteret de på rejsebeviset angivne informationer.

På ferien

Vores dygtige rejseledere på destinationerne er med til at sørge for, at alt er perfekt i forhold til din ferie. De vil igennem hele dit ophold være yderst tilgængelige. Skulle en situation opstå, hvor du oplever en mangel på din ferie, er det vigtigt, at du straks kontakter vores rejseledere. Vi ønsker at løse alle situationer hurtigst muligt, så ferien med SunCharter kan leve op til det høje kvalitetsniveau, vi er kendt for at levere.

Efter ferien

Skulle det ske, at en løsning ikke er fundet på destinationen i samarbejde med SunCharters rejseledere, kan vores serviceafdeling kontaktes på kundeservice@suncharter.dk.

Al reklamation foregår skriftligt, og dit bookingnummer skal angives i emnefeltet.

Vi gør opmærksom på, at vi ikke godtager reklamationer efter hjemrejse, hvis ikke vores rejseledere straks har været informeret, involveret og har haft muligheden for at rette op på manglen. Det er derfor ikke muligt at agere på egen hånd og efterfølgende indgive reklamation. Har du indgået en aftale med rejselederne om en tilfredsstillende løsning på destinationen, betragter SunCharter sagen som løst, og yderligere kompensation er ikke mulig. SunCharter forbeholder sig retten til at afvise reklamationer modtaget mere end 28 dage efter hjemkomst.

Kun flybilletter

Har du udelukkende købt flybilletter hos SunCharter, vil du ved for sent fremmøde i lufthavnen miste din rejse med flyet. Dette er både gældende for ud- og hjemrejsen. SunCharter er forpligtet til at levere flyrejsen fra Danmark, men i tilfælde af ændringer i f.eks afgangstidspunkt som derved resultere i for sent fremmøde, er SunCharter ikke forpligtet til at dække omkostningerne for en ny hjemrejse. På din hjemrejse, er det derfor dit eget ansvar at holde dig opdateret. Du vil b.la. kunne finde eventuelle ændringer på afrejselufthavnens egen hjemmeside. Ved køb af flybilletter hos SunCharter er du dækket igennem Rejsegarantifonden i tilfælde af konkurs hos luftfartselskabet.

Lejlighed/hotelværelse

Du kan altid forvente, at der er sengelinned og håndklæder på værelset og i lejligheden. Det kan på nogle hoteller forekomme, at du selv skal stå for indkøb af toiletpapir, håndsæbe m.m. Det er desuden altid en god idé selv at medbringe dåseåbner, proptrækker, karklude, opvaskebørste, viskestykker, kaffetragt og kaffeposer, da du ikke kan forvente, at udstyret findes lejligheden. Det er ligeledes meget normalt, at der på flere destinationer ikke findes badeforhæng eller lignede på badeværelset. I lejligheder er der normalt kun service til det opgivne antal personer, og det kan være sammensat af forskellige mønstre og stel. Du må ikke forvente køkkenfaciliteter og køkkengrej af betydning, da køkkenet som oftest kun er beregnet til opvarmning af enkle retter. På All Inclusive-hoteller er der meget begrænset køkkenudstyr. SunCharter har ingen indflydelse på gebyr i forbindelse med ødelæggelse eller mistet udstyr.

Medmindre du har betalt for en bestemt udsigt, kan SunCharter ikke garantere din udsigt. SunCharter kan aldrig garantere en bestemt beliggenhed, hvilken etage værelset/lejligheden ligger på, antal solskinstimer på terrassen/altanen/balkonen, da det er hotellet, der fordeler værelserne/lejlighederne. Dog videresender SunCharter gerne gæsternes ønske til hotellet.

Medicin

Når du rejser til et andet land, har du selv ansvaret for at undersøge, hvilke regler der gælder for at medbringe medicin til eget brug til det pågældende rejsemål. Når du rejser til udlandet og har medicin med, kan du risikere, at myndighederne i udlandet gerne vil have en forklaring på, hvorfor du rejser med medicin. SunCharter anbefaler, at du kontakter apoteket eller din læge inden afrejse.

Du må kun medbringe den mængde medicin, du skal bruge under rejsen, og medicinen skal medbringes i din håndbagage. Ved sikkerhedskontrol skal du kunne forklare, hvorfor du har medicinen med, og at medicinen er ægte. Ved nogle typer medicin skal du medbringe en godkendelse fra apoteket eller lægen på, at medicinen er din. Flydende medicin skal forblive i sin originale beholder, som du skal lægge i en klar plastpose i bakken ved sikkerhedskontrol. SunCharter har ingen indflydelse på, hvilken medicin du må medbringe på din rejse.

Mødetid i lufthavnen

Vi anbefaler at møde op i lufthavnen senest to timer før afrejse, hvilket også er anført på din billet. Ved rejse i højsæson anbefaler SunCharter, at du er i lufthavnen i ekstra god tid. Hvis du er forhindret i at møde op i lufthavnen, skal du kontakte SunCharter hurtigst muligt, da vi ellers betragter rejsen som annulleret. Dermed mister du både dine rettigheder til hotel og din hjemrejse.

Navneændring

Det er muligt at foretage navneændringer på rejsedeltagere op til 14 dage før afrejse. Det er meget vigtigt, at navnet på rejsebeviset er skrevet præcis, som det er skrevet i passet. Ved en navneændring opkræves et gebyr på min. 300 kr. pr. navn, der skal ændres, her tænkes der ligeledes på stavefejl. Gebyret dækker de udgifter, SunCharter har i den forbindelse.

Pas og visum

Den rejsende er selv ansvarlig for at have gyldigt pas, visum og eventuelle vaccinationer. Oplysninger, udover hvad der er givet af rejsebureauet, fås ved henvendelse til det pågældende lands ambassade eller hos Seruminstituttet. Ved rejser til Tyrkiet skal du være opmærksom på, at dit pas skal være gyldigt 6 måneder efter hjemkomst, ellers vil du blive afvist ved indrejse. Børn skal have deres eget pas, uanset hvor gamle de er. Børn og unge under 18 år skal ved køb af rejse kunne fremvise en erklæring fra deres forældre eller værge, om at de har tilladelse til at rejse.

Parkering - Gratis

Når du rejser med SunCharter, kan du altid parkere bilen gratis i Aalborg Lufthavnen.

Parkering i Aalborg

Aalborg Lufthavn tilbyder altid gratis parkering til alle rejsende. I lufthavnen findes mere end 4000 gratis parkeringspladser.

Parkering i Billund

I Billund Lufthavn er der forskellige muligheder for at parkere - dog altid mod gebyr. I lufthavnen findes en gratis shuttle bus, som kører mellem parkeringsområderne og terminalen.

Pension

Morgenmad

Morgenmad serveres som regel fra buffet i hotellets hovedrestaurant. Nogle hoteller har et stort udvalg, mens andre hotellers udvalg er mere begrænset. Der er som regel en til to forskellige slags juice at vælge imellem, samt vand, kaffe eller te, dette er der dog ingen garanti for, da nogle hoteller tager betaling for drikkevarer til morgenmaden. Nogle hoteller serverer morgenmaden fra et lille menukort, hvor der kan vælges imellem to eller flere forskellige sammensætninger.

Halvpension

Er dit ophold med halvpension, vil din morgenmad være inkluderet sammen med enten frokost eller aftensmad (som udgangspunkt aftensmad). Maden serveres generelt fra buffet, dog med undtagelser. Der vil være et begrænset udvalg. Når du har halvpension, vil der som regel være inkluderet en til to forskellige slags juice, vand samt kaffe eller te til morgenmaden, mens der til opholdets andet måltid ikke vil være drikkevarer inkluderet.

Helpension

Når du har helpension inkluderet på din ferie, vil alle dagens tre hovedmåltider blive serveret fra buffet i hotellets hovedrestaurant. Der vil være et begrænset udvalg. Nogle hoteller serverer dog fra menu med enkelte valgmuligheder. Som regel vil der være inkluderet en til to forskellige slags juice, vand samt kaffe eller te til morgenmaden, mens der til opholdets resterende måltider ikke vil være drikkevarer inkluderet.

All Inclusive

Læs mere om de forskellige typer All Inclusive under punktet All Inclusive.

Prisen inkluderer

Flyrejsen tur/retur, håndbagage, hotel, pension (hvis nævnt i hotelnavnet) samt rejselederservice.

Priser og rabatter

De priser, der fremgår i SunCharters katalog, er fra-priser og er baseret på, at to personer rejser sammen og bor i et delt dobbeltværelse. Prisen er udregnet i en personpris og er eksklusive evt. tillæg samt olie- og valutastigninger. Hvis du rejser alene, skal du derfor forvente en højere pris. Rabat opnås ved at bo flere sammen på et dobbeltværelse eller i en lejlighed. Vær opmærksom på, at børnealder varierer fra hotel til hotel, og dermed ligeledes børnerabatter.

SunCharters hjemmeside er prisen baseret på en gennemsnitspris pr. person, som er udregnet på baggrund af antal personer, værelsestype og børnerabatter. Rejser du alene, kan du kun vælge værelsestypen til enebrug.

Priserne er variable, og du kan derfor ikke forvente, at den angivne pris ikke ændres, da der tages forbehold for kampagnetilbud, restpladser samt afbudsrejser.

Rengøring

På de fleste hoteller gøres der rent nogle gange om ugen. Rengøringen kan ikke sammenlignes med dansk standard. Du kan forvente, at sengen redes, affaldsspanden tømmes, og at der vil ske en lettere rengøring af badeværelse, borde og gulve. Rengøringen kan foregå enten morgen eller eftermiddag.

Rygning

I langt de fleste lande er det ikke tilladt at ryge offentlige steder, eksempelvis caféer, parker, restauranter, barer.

Senge

Du må ikke forvente, at sengene på hotellet er af dansk kvalitet. Sengen kan være hårdere eller blødere, end hvad du er vant til, og en topmadras kan mangle. Sengene kan være kortere end to meter. En enkeltseng eller en ekstraopredning udgøres ofte af en sammenklappet seng eller af en sovesofa. Har du et barn med på under to år, skal du forvente at betale et ekstra gebyr direkte til hotellet, hvis du ønsker en barneseng på værelset/lejligheden.

Sikkerhed

På din ferie er det vigtigt at du er ekstra opmærksom på dine ejendele. SunCharter anbefaler altid at benytte safetyboks til værdigenstande, pas, penge og billetter. Færdes du i det offentlige rum er det altid en god ide at passe ekstra godt på sine ting og pengepung. Husk aldrig at have alle dine penge samlet ét sted.

Støj

SunCharter har ingen indflydelse på hotellets støjregler og har ligeledes ingen indflydelse på hotellets regler for, hvornår der skal være ro. Nogle af de destinationer, SunCharter benytter, ligger nær lufthavnen, hvorfor der kan opleves larm fra lavtflyvende fly. Du skal være opmærksom på, at der i højsæsonen er åbent overalt, og at du derfor kan opleve støj fra gaden, diskoteker og barer. Omvendt kan du i lavsæsonen opleve, at flere af barerne og restauranterne ikke har åbent.

På flere rejsemål er byggeri og vejarbejde forbudt i højsæsonen, men det er ikke alle byggefirmaer, der tager højde for det. SunCharter har ikke mandat til at forhindre det, og kun sjældent får SunCharter besked fra de lokale myndigheder, når byggeriet påbegyndes. SunCharter kan derfor ikke drages til ansvar for dette. Skulle støjgenerne være til for stor gene for din ferie, så kontakt da din rejseleder.

Swimmingpool

Du kan kun forvente, at swimmingpoolen er opvarmet, såfremt det fremgår af hotelteksten. Hvis det fremgår af hotelteksten, skal vandet i swimmingpoolen være mindst 20 grader. De fleste swimmingpools rengøres automatisk af et rensningsanlæg, men det kan være nødvendigt at tømme en swimmingpool af hygiejniske grunde. SunCharter har ingen indflydelse herpå og kan derfor ikke drages til ansvar.

Børnepool

En børnepool kan både være en adskilt swimmingpool eller være i forlængelse af voksenpoolen.

Toldfrie varer

Når du handler på udrejsen til et land inden for EU, kan du få dine varer opbevaret gratis i Aalborg Lufthavn, mens du er væk.
Lad varerne stå ved kassen i butikken, så sørger vi for, at de står klar til dig i Aalborg Lufthavns Handling Afdeling i ankomsthallen. Denne service er gratis og gælder kun for rejsende inden for EU.

Ønsker du at forudbestille toldfrie varer til både ud- og hjemrejsen på rejser med Danish Air Transport. De forudbestilte varer vil stå på dit flysæde på hhv. ud- og/eller hjemrejsen.
Toldfrie varer kan bestilles på Holiday Taxfree's hjemmeside. Her skal du under Rejsearrangør vælge "SunCharter" og indtaste fornavn samt bookingnummer. 

OBS! Vi gør opmærksom på at De Kanariske Øer (Fuerteventura og Gran Canaria) har egne toldregler, hvorfor antal af toldfrie varer kan variere fra maksimumantallet for toldfrie varer indenfor EU.

Bestillingen af toldfrie varer skal ske senest 5 dage før afrejse. 

Transport til og fra lufthavnen

Bestiller du bustransport til og fra dit hotel, bliver du modtaget af vores SunCharter-rejseledere i lufthavnen og kørt til dit hotel. Ved afrejse bliver du ligeledes afhentet af vores rejseledere på hotellet og kørt til lufthavnen.

Prisen på transport til og fra hotellet kan variere fra rejsemål til rejsemål.

Udflugter

På alle destinationer tilbydes der udflugter. Du kan læse om de forskellige udflugter på hjemmesiden under det ønskede rejsemål. Ved velkomstmødet på destinationen vil rejselederne give mere information om de forskellige udflugter. Udflugterne kan ikke købes hjemmefra, men kan købes direkte på destinationen. Du kan både betale med dankort/visa kort og kontanter. Vi tager forbehold for løbende ændringer i udflugts/arrangement programmerne på de givne destinationer.

Udsigt fra værelset

Når der ved visse værelsestyper på hotellerne er angivet udsigt mod eksempelvis hav, pool, bjerge, have eller grønne områder, henvises der udelukkende til, hvor på hotellet det pågældende hotelværelse er placeret. Altså om hotelværelset vender i retning mod eksempelvis hav, pool, bjerge, have eller grønne områder. Du er derfor ikke garanteret den bedst tænkelige udsigt fra værelset og/eller en panoramaudsigt fra dit hotelværelse, udelukkende at dit hotelværelse vil vende i retning mod den anviste udsigt. Så længe dit hotelværelse er beliggende mod den anviste udsigt, er det derfor heller ikke muligt at klage over et begrænset udsyn.

Det eneste tilfælde, hvor du er garanteret en specifik udsigt, er, hvis du tilkøber et hotelværelse med havudsigt, hvor du betaler et ekstra gebyr for havudsigten oven i den almindelige pris på værelset. Såfremt du ved ankomst til hotellet ikke tildeles et hotelværelse med den pågældende udsigt, som du mod ekstra gebyr har bestilt, kontakt da straks en af SunCharters rejseledere på rejsemålet med henblik på en udbedring heraf. 

Unge under 18 år

Børn og unge under 18 år skal være ledsaget af en voksen, der er fyldt 18 år, medmindre der i forbindelse med bestilling kan fremvises en erklæring fra forældre/værge om, at de har tilladelse til at foretage rejsen.

Uspecificerede rejser/Chancen

Denne mulighed er en uspecificeret rejse, hvor man i ordets bogstaveligste forstand tager en chance. Denne kategori er ikke for dig, der stiller krav til standard og beliggenhed. Ved ankomst til rejsemålet får du af rejselederne tildelt et indkvarteringssted, hvilket ikke nødvendigvis er på programførte indkvarteringsmuligheder. Der gives ikke garanti for standard, beliggenhed, service eller faciliteter. De fleste indkvarteringer tilbyder privat bad og toilet, men dette kan på ingen måde garanteres. Som udgangspunkt er hverken rengøring eller måltider inkluderet. Når du indkvarteres, kan du ikke forvente at have de samme faciliteter og den samme service som indkvarteringsstedets øvrige gæster. Flytning under opholdet kan forekomme op til flere gange. Der modtages ikke reklamationer på indkvarteringen grundet ovenstående. Prisen på SunCharter Chancen varierer alt efter hvor stor efterspørgsel, der er på den ønskede destination, og det kan ikke garanteres, at I kommer til at bo samme sted, hvis I rejser flere sammen.

Rejselederservice må forventes i begrænset omfang. Der garanteres ikke faste besøg under dit ophold, men vores rejseledere kan altid kontaktes på vores servicetelefon, skulle dette være nødvendigt.

Vand

På hoteller, der benytter solenergi, kan der i solfattige perioder være mangel på varmt vand. Hvis man bader på tidspunkter, hvor mange andre gæster bader, kan der også opstå knaphed på varmt vand; men som regel vil der være lunkent vand. På mange destinationer kan man opleve periodiske afbrydelser af el og/eller vand. Som oftest er der tale om kortvarige afbrydelser. SunCharter kan ikke holdes ansvarlige for kortvarige afbrydelser.

Ydersæson

Ønsker du et mere autentisk møde med dit rejsemål, kan det anbefales at rejse i ydersæsonen, altså i begyndelsen af en sæson eller i slutningen af en sæson. På mange feriedestinationer tilpasser de lokale sig nemlig mængden af turister, hvorfor flere restauranter, butikker og hoteller, der primært henvender sig til turister, lukker i perioder med færre turister. Det betyder, at du ydersæsonen typisk vil møde et mindre udbud af faciliteter på eksempelvis dit hotel og i den ferieby, du bor i. Dette giver dig en ferie på en mindre turistet og tætpakket feriedestination, hvor du har bedre plads til at suge den autentiske stemning på rejsemålet til dig samt bedre mulighed for at opsøge alle de lokale steder, hvor befolkningen selv kommer.

Valgt finansiering:

Skift finansieringstype

Dette websted bruger cookies og andre sporingsteknologier til at hjælpe med navigation og din evne til at give feedback, analysere din brug af vores produkter og tjenester, hjælpe med vores salgsfremmende og marketingmæssige indsats og levere indhold fra tredjepart. Om cookie-politikker
Information
Funktionalitet
Statistik
Marketing

Hvad er cookies?

En cookie er en fil, som browseren lægger på din computer. Den gør det muligt at genkende din computer, og huske valg du tidligere har truffet på hjemmesiden. En cookie kan ikke sprede computervirus eller andre skadelige programmer. Cookies sletter sig selv efter et vist antal måneder (kan variere), men de fornyes efter hvert besøg. Cookien kan ikke se, hvem du er, hvad du hedder, hvor du bor eller om computeren bruges af en eller flere personer. Hvis du giver personlige oplysninger til en hjemmeside, så kan en cookie dog anvendes til at huske dig til næste gang du besøger hjemmesiden.

Cookie-indstillinger

vm-gdpr - 1 måned

Bruges til at huske de valg der tages under Cookie-Indstillinger.

vm-gdpr-accept - 1 måned

Angiver om cookie-indstillinger er blevet gennemgået / accepteret.

CakeCookie[vm-gdpr] - 1 måned

Bruges til at huske de valg der tages under Cookie-Indstillinger.

CakeCookie[vm-gdpr-accept] - 1 måned

Angiver om cookie-indstillinger er blevet gennemgået / accepteret.

Hjemmeside

CAKEPHP - 1 uge

Hjemmesiden bruger denne cookie til at identificere den besøgende, på tværs af sider, under besøget.

CakeCookie[vmcmsPersonalizedNodes] - 5 år

Hjemmesiden sætter denne cookie, for at huske hvilke sider der er blevet vist, for senere at kunne fremhæve disse sider.

intercom-id-# - 270 dage

Denne cookie bruges i forbindelse med live chat funktionalitet på hjemmesiden. Formålet er at huske brugeren, således at en chat kan genskabes på tværs af sider på hjemmesiden.

chat_have_been_triggered - Session

Bruges til at tjekke op på aktivering af chat funktionaliteten.

__livechat - 37 måneder

Gemmer oplysninger omkring interaktion med chat funktionaliteten på hjemmesiden.

newsletter-slideup - 3 måneder

Gemmer information omkring interaktion med nyhedsbrev funktionaliteten.

selectedFinancing - Ikke aktuel

Cookie sat ved finansiering af rejse. Ikke længere aktuel og er igang med at blive fjernet fra systemet.

selectedFinancingText - Ikke aktuel

Cookie sat ved finansiering af rejse. Ikke længere aktuel og er igang med at blive fjernet fra systemet.

selectedRepayment - Ikke aktuel

Cookie sat ved finansiering af rejse. Ikke længere aktuel og er igang med at blive fjernet fra systemet.

showFinancing - Ikke aktuel

Cookie sat ved finansiering af rejse. Ikke længere aktuel og er igang med at blive fjernet fra systemet.

TraceAd

adform - Varierende udløb - 7 dage op til 1 måned

CM,CM14,TPC,uid,DigiTrust.v1.identity,CKID,guid,ss,cid,token,C - Disse cookies genkender brugerens browser ved besøg på hjemmesider, der anvender samme annoncenetværk. Formålet er at optimere visning af annoncer ud fra brugerens adfærd kombineret med forskellige annoncørers bud på at vise annoncer for brugeren.

Cloudfare

cloudfare - Session

#_biz_flagsA,_biz_nA,_biz_pendingA,_biz_uid,optimizelyBuckets,optimizelyEndUserId,optimizelySegments# Optimizely / CDN Cloudflare - Funktionelle cookies på vores hjemmeside til korrekt drift. Bruges bla. til statistik og brugerpræferencer.

Google Analytics

_ga - 2 år

Denne cookie fra Google bruges til overvågning af trafik på vores hjemmeside og sporing af hver besøgendes antal besøg, tidspunktet for det første besøg, tidligere besøg og det aktuelle besøg.

_gid - Slettes når browseren lukkes

Denne cookie bruges til at spore, hvor lang tid den besøgende bruger på hjemmesiden.

__utmv - 2 år

Denne cookie fra Google bruges til at overvåge trafikken på vores hjemmeside og spore hvilken kategori af besøgende du er.

__utmz - 180 dage

Denne cookie fra Google bruges til overvågning af trafik på vores hjemmeside og sporing af hver besøgendes antal besøg, tidspunktet for det første besøg, tidligere besøg og det aktuelle besøg

__utma - 2 år

Denne cookie fra Google bruges til overvågning af trafik på vores hjemmeside og sporing af hver besøgendes antal besøg, tidspunktet for det første besøg, tidligere besøg og det aktuelle besøg.

__utmb - Slettes efter session udløbstid

Denne cookie bruges til at spore, hvor lang tid den besøgende tilbringer på en webplacering: når et besøg starter og når det næsten ender. Hvis du observerer cookieændringer (f.eks. Ved brug af firecookie), vil du se regelmæssige ændringer.

__utmc - 2 år

Registrerer et tidsstempel med det præcise tidspunkt, hvor brugeren forlader hjemmesiden. Anvendes af Google Analytics til at beregne hvor lang tid et besøg på hjemmesiden varer

__utmt - 2 år

Anvendes til at drosle hastigheden på antallet af forespørgsler til serveren.

UULE - 1 dag

Bruges til at indsamle information omkring brugeren på hjemmesiden vha. Google Analytics.

Google Statistik

1P_JAR - 1 måned

Denne cookie bliver brugt til at lave statistik på hjemmeside samt spore konverterings frekvenser

Google Tag Manager

_dc_gtm_UA-# - Slettes når browseren lukkes

Bruges af Google Tag Manager til at kontrollere opstarten af Google Analytics-koden. # = ID fra Google Analytics.

Google Maps

SAPISID - 2 år

Google Maps cookies gemmer en unik tekststreng til at identificere, hvilken browser der bruges, og hvilke indstillinger der sættes på kortet. Ingen personfølsomme oplysninger indsamles. Se eventuelt også også Googles Privacy policy

Charbeat

Charbeat - Varierende udløb - Session op til 1 år.

#_cb, _cb_svref, _cb_ls,_chartbeat2# Bruges til at identificere brugeren. Formålet er opsamling af statistik som analyseredskab til hjemmesideoptimering.

Yumpu

yumpu - Varierende udløb - Session op til 10 år.

#__asc, __auc, _ga, _gid, _vis_opt_exp_#_comb_# , _vwo_uuid_# _vwo_uuid_v2, ypsession, yumpu_slc# Disse cookies anvendes til driften af vores online katalog som styres af ​​yumpu systemet. Sporer generel brugerinformation og statistik.

Facebook Pixel

fr - 118 dage

datr, lu, c_user, fr, xs, p, presence, act, sub, sb - Facebook-cookies oprettes, når du har været på Facebook og besøger vores hjemmeside. Dette gør det muligt for Facebook at tilpasse mulige annoncer eller indlæg baseret på din browseradfærd. Alle cookies foruden datr (2 år), lu (2 år) udløber efter sessionafslutning. Denne cookie bliver brugt til at målrette annoncer på Facebook.

datr -

datr, lu, c_user, fr, xs, p, presence, act, sub, sb Facebook-cookies oprettes, når du har været på Facebook og besøger vores hjemmeside. Dette gør det muligt for Facebook at tilpasse mulige annoncer eller indlæg baseret på din browseradfærd. Alle cookies foruden datr (2 år), lu (2 år) udløber efter sessionafslutning. Denne cookie bliver brugt til at målrette annoncer på Facebook.

reg_ext_ref - Session

Denne cookie benyttes til at logge om en bruger er "logged ind" Facebook eller på anden vis bruger Facebook. Formålet er at lade brugere nemt kommentere og dele indhold til sociale medier.

Reg_fb_gate - Session

Denne cookie benyttes til at logge om en bruger er "logged ind" Facebook eller på anden vis bruger Facebook. Formålet er at lade brugere nemt kommentere og dele indhold til sociale medier.

Reg_fb_ref - Session

Denne cookie benyttes til at logge om en bruger er "logged ind" Facebook eller på anden vis bruger Facebook. Formålet er at lade brugere nemt kommentere og dele indhold til sociale medier.

sb - 2 år

Cookie sættes af Facebook. Bruges til at logge om en bruger er "logged ind" Facebook eller på anden vis bruger Facebook. Formålet er at lade brugere nemt kommentere og dele indhold til sociale medier.

Youtube

PREF - 8 måneder.

Denne cookie gemmer dine præferencer og andre oplysninger herunder foretrukket sprog, hvor mange søgeresultater du ønsker vist på siden, og om du ønsker at Googles SafeSearch-filter er aktiveret

VISITOR_INFO1_LIVE - 179 dage.

En cookie, som YouTube opretter, der måler din hastighed, for at bestemme om du skal bruge den nye eller gamle afspiller

YSC - Session

Denne cookie oprettes af YouTube-videoservicen på sider med indlejrede YouTube-videoer. Denne cookie bruges ved embed af youtube videoer. HSID, LOGIN_INFO, PREF, SAPISID, SID, SSID: Disse cookies bliver sat via et indlejret YouTube video. De registrerer anonymt statistisk data på f.eks. hvor mange gange en video er set samt hvilke indstillinger der benyttes til fremvisning. Ingen sensitiv data gemmes medmindre du er logget ind på din Google konto. Er dette tilfældet, så forbindes dine valg med din konto – f.eks. hvis du har trykket ”syntes god om” på en video. Maks levetid 2 år.

CONSENT - 20 år

Benyttes af tredje-part "Youtube" til at håndtere accept for brugen af platformen.

APISID - Session

Benyttes af Youtube til at indsamle brugsoplysninger ang. hostede Youtube videoer.

Google

NID - 6 måneder

Denne cookie gemmer et unikt id så google kan huske ens præferencer og anden information, så som sprog, hvor mange søge resultater man ønsker pr side, eller om man vil have Googles SafeSearch filter slået til

Google Adwords

IDE - 1 år

Bliver brugt af Google til at registrerer og sende information omkring hjemmesidens brugere og deres handlinger efter de har fået vist reklamer, for bedre at kunne vise reklamer til den enkelte bruger

ra1_sid - 1 år

Registrerer anonymiserede brugerdata, som f.eks. IP-adresse, geografisk placering, besøgte websteder og hvilke annoncer brugeren har klikket på, med det formål at optimere annoncevisning baseret på brugerens bevægelse på websteder, der bruger det samme annoncenetværk.

ra1_sgm - 1 år

Registrerer anonymiserede brugerdata, som f.eks. IP-adresse, geografisk placering, besøgte websteder og hvilke annoncer brugeren har klikket på, med det formål at optimere annoncevisning baseret på brugerens bevægelse på websteder, der bruger det samme annoncenetværk.

ra1_uid - 1 år

Registrerer anonymiserede brugerdata, som f.eks. IP-adresse, geografisk placering, besøgte websteder og hvilke annoncer brugeren har klikket på, med det formål at optimere annoncevisning baseret på brugerens bevægelse på websteder, der bruger det samme annoncenetværk.

RA1balancer - 1 år

Registrerer anonymiserede brugerdata, som f.eks. IP-adresse, geografisk placering, besøgte websteder og hvilke annoncer brugeren har klikket på, med det formål at optimere annoncevisning baseret på brugerens bevægelse på websteder, der bruger det samme annoncenetværk.

LeadScoreApp

__lsv - 5 min.

Bruges for at adskille besøgende.

__lsk - 1 år.

Kan oprettes ved interaktion med virksomhedens online markedsføring.

__lsanno - 5 timer.

Kan oprettes ved interaktion med virksomhedens online markedsføring. Denne cookie bruges til at identificere nyhedsbrevsmodtagere for at kunne sende mere relevante nyhedsbreve og markedsføring.

TraceAd

cid - 2 måneder

Denne cookie optimerer visning af annoncer ud fra brugerens adfærd kombineret med forskellige annoncørers bud på at vise annoncer for brugeren igennem TraceAds netværket.

tracead_v2 - 20 år

Denne cookie optimerer visning af annoncer ud fra brugerens adfærd kombineret med forskellige annoncørers bud på at vise annoncer for brugeren igennem TraceAds netværket.

uid - 2 måneder

Registerer et unikt bruger-ID, som genkender brugerens browser ved besøg på hjemmesider, der anvender samme annoncenetværk. Formålet er at optimere visning af annoncer ud fra brugerens adfærd kombineret med forskellige annoncørers bud på at vise annoncer for brugeren.

CKID - 1 måned

Benyttes til at gemme information omkring brugerinteraktion med formål at udbyde målrettet annoncering gennem TraceAd netværket.

cfid - 3 uger

Cookie sat af getblue.io som del af TraceAds netværket. Benyttes til bedre målretning af annoncering.

cftoken - 3 uger

Cookie sat af getblue.io som del af TraceAds netværket. Benyttes til bedre målretning af annoncering.

guid - 2 år

Bruges til at generere statistiske data over hvilke sider en bruger har besøgt, og hvor ofte et annonceklik fører enten til et køb eller andre handlinger på annoncørens hjemmeside.

ss - 2 år

Bruges til at generere statistiske data over hvilke sider en bruger har besøgt, og hvor ofte et annonceklik fører enten til et køb eller andre handlinger på annoncørens hjemmeside.

Bind Ads

MUID - 1 år

Anvendes af Bing som et unikt ID til en bruger. Denne Cookie muliggør tracking af brugeren ved at synkronisere ID'et på tværs af domæner.

MUIDB - 1 år

Identificerer, hvilke browsere der besøger Microsoft-sider. Denne cookie bruges til reklame, sideanalyse og andre driftsformål.

_uetsid - Session

Denne cookie sættes af Bing. Formål er at spore konverteringer på tværs af hjemmesiden.

Bing ads - 6 mdr. til 13 mdr.

#ANON, MUID, NAP# Vi bruger bing-annoncer til at vise relevante annoncer til brugeren. Disse cookies indeholder oplysninger om din surfingadfærd. Yderligere oplysninger om driften af ​​disse cookies kan du finde i bings fortrolighedserklæringen.